Inderøymamma Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Tenker litt på å kalle opp barn nr 2 etter en av besteforeldrene. Trenger derfor hjelp til å finne FINE navn som begynner med p eller i. Vet ikke om det blir gutt eller jente ennå, så trenger både gutte og jentenavn. Noen forslag?
fjollefrua Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 hva heter besteforeldrene? synes det er litt fint å bruke litt mer enn bare forbokstaven. For eksempel hvis bestefar het Per og det blir jente er jo Pernille kjempefint. eller Peter så kanskje Petra Hehe. Inge, ingrid Bare å bruke fantasien her. Kjøp en navnebok, masse gode tips å hente der...
Inderøymamma Skrevet 30. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2007 Hei Zalto Har trålet Norsk Navneleksikon av Birger Sivertsen (som ser ut til å være ei veldig bra bok med MANGE navn) etter fine navn på P eller i, men kan ikke si at det er mange å velge mellom... Trenger derfor mange forslag for å finne noe vi liker. Takler ikke Peder, Per eller Preben osv. Pamela, Paula, Peggy og Perdis er heller ikke akkurat vakre navn på ei jente. Så kom med forslag... Og hva med fine navn på i? Noen forslag?
*Belle* Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 Pia var fint ) Pernille Petter (kanskje i samme gate som de du ikke takler, men jeg liker det) Patrick Ingrid Iselin Iver Ivar
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Spira i magen skal i alle fall hete Iris!:-) Med mindre hun viser seg å være en gutt da!
Gjest Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 jeg har en gutt som heter Patrick:)) philip? iver isak pia ingrid vanskelig dette,sliter selv med jente navn:)
Fabelaktiv Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 Irmelin Idun Isabel Ingelin Isa Ivor India Inea Iman Patrik Pia Peona Paris Prins Pamela Puma Har bare lekt litt med bokstaver og navn her.. det kan du også gjøre selv.. mye man kan finne på da - sier ikke nødvendigvis at dette er de fineste navnene jeg vet om, men skjønner hva du mener.. I og P er faktisk litt vanskelige bokstaver
prima donna Skrevet 31. august 2007 #9 Skrevet 31. august 2007 Jeg synes bokstavoppkalling er en fin skikk, vi har også gjort det. har hørt at det er typisk for vestlandet, men ikke så vanlig i resten av landet. mine forslag: Ingvill Ingrid Ina Ida Iver Ingebrigt Pia Peder
Frukten og To små Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 Isabel (forresten Mitt ) Inez Isach Phillipp(e) Panayota
frida-73 Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 Pernille/Pernilla....nydelige Isa Petronella/Petronelle Petter Isak Ivar
Truseprinsesse Skrevet 31. august 2007 #15 Skrevet 31. august 2007 Jentenavn: Indra Guttenavn: Phillip Imre
Himmel og hav Skrevet 31. august 2007 #16 Skrevet 31. august 2007 Klarer ikke å huske hva andre har foreslått allerede, men her er mine: Pauline Paula Perle (kjenner ei lita ei som heter det, og synes det er nydelig) Pil Irmelin Iril Inkeri (finsk) Isolde Paul Pål Pavel Pelle Ingar Iver Isak
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 31. august 2007 #17 Skrevet 31. august 2007 Pernille eller Ingrid, Petter eller Iver.
Mamsen&2Gull Skrevet 31. august 2007 #18 Skrevet 31. august 2007 Pernille Petter Ingvill Ihne Ida Iselin Ingrid Isak Iver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå