camoneiel *har født* Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Må bare forklare et par ting før alle bombarderer oss med; jeg ville heller gjort sånn og sånn....... - Dette er barn nr 4. - Vi har tre jenter, alle med to navn. - Bare første fornavn blir brukt til daglig. - Alle er oppkalt etter noen i familien i ett eller begge navnene. - Nr. en har navn som begynner på C de andre to har navn som begynner på E. -Har litt uvanlige navn på jentene, men ikke så galt at folk rynker på nesa. -Jeg har ei barnløs "gammeltante" som jeg vil kalle opp etter denne gangen. -Alle våre jenter har R i første fornavn, for jeg synes navnene blir for "tamme" uten. Er som du ser litt sær av meg, men har vi ikke alle våre feil da ) ? Så her er hva vi er kommet frem til: -Jentenavn: Cornelie Olea -Guttenavn: Gabriel Olai Det ER lov å komme med innspill. De tar jeg til etterettning......
lizzie81-jente08-termin:050110 Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Synes Cornelie ble litt rart, hvertfall hvis dere skal bruke bare første navnet til vanlig.. Synes det er bedre med Cornelia da.. Men bortsett fra det synes jeg navnene var veldig fine
Gjest Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Alle navnene er fine! Kjempefine! Jeg likte de kjempegodt, selv om de kanskje er litt "tunge" sammen, så er det sikkert bare en tilvenningssak. Flotte navn!!
Gjest Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Får å være rått og brutalt ærlig, og uten å ta hensyn til tankegangen bak navnevalget, syns jeg begge navnene var tunge og jålete, i alle fall når de skal funke sammen. Men når du bruker bare ett av navnene unngår du jo det "tunge" Jeg syns Cornelia er finere enn Cornelie, men elsker når navn har en historie (kalt opp etter noen i familien) så jeg syns tanken var kjempefin Er personlig ikke superbegeistret for navnet Gabriel, men Olai er kjempefint som mellomnavn. Det var min mening, og den betyr forhåpentligvis null og niks for deg, heldigvis! Lykke til med svangerskapet.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Synes det er flotte navn dere har funnet fram til, men er litt enig der i at Cornelia er finere enn Cornelie! Kjenner forresten et søskenpar som heter Kornelia og Gabriel!! hehe...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 Syns du har valgt fine navn jeg. Spesiellt Cornelie.
Frukten og To små Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 ¨herlige navn, hadde vært stolt av å bære en av de!
Cathy. Skrevet 31. august 2007 #9 Skrevet 31. august 2007 Tøffe navn!! Ville selv brukt Cornelia i stedet for Cornelie, men det er jo en smaksak :-) Synes du har tatt et bra valg jeg, selv har jeg også et ganske uvanlig jentenavn på vent om h*n er jente, guttenavn er det verre med....
Leona* Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 Kjempefine navn! : ) Men er litt skeptisk til cornelie...
Lunagirl Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 Kjempefine!! Eg hadde definitivt valgt Cornelie, av den enkle grunn at eg aldri har truffet noen som heter det, men derimot truffet flere som heter Cornelia. Hehe! E bare sånn eg e.. Eg går forresten nesten etter samme regler som deg når eg velger navn..
camoneiel *har født* Skrevet 1. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. september 2007 Hei alle sammen, og takk for meningene deres ) Vil gjerne ha flere innspill, og tåler litt kritikk. Ser det er mange som heller ville ha kalt Cornelia. Men det er uaktuelt, for det er et navn som er for moderne. Cornelie er det bare 9 stk i Norge som heter.
Bea har snart 4 barn? Skrevet 1. september 2007 #13 Skrevet 1. september 2007 fine dei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Og staute , barnet kan vær krye over navn som ikkje alle andre har...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå