Gå til innhold

Strawberrynet, kan noen svare som har handlet derfra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig fraktfritt og går det greit å handle derfra med mastercard. Har dere opplevd noen problemer med å handle der? Får man varene raskt hjem? Og er det noen ekstra kostnader utenom prisen som står på selve produktet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har handlet masse der!!!!!!! alt under 200 da over 200 er toll på. men betaler ikke noe i frakt. det eneste som er viktig er å skrive riktig adressen, da den sendes rekomandert!

du kan betale med pay pal, men jeg har bestandig betalt på vanlig måte med visa. tar ca 2 uker før varen er der, hvis du tar free shipping. nei det er ingen ekstra kostnader utenom, og det som er fint er at du opparbeider deg en bonus med mailen din. men bruk spam mail, de sender ut reklame.

lykke til med handlingen :)

Skrevet

Oi, der lærte jeg noe... Svarte på dette under et annet innlegg (om hvilke internettadresser vi er på), visste ikke om dette med tollen.

Skrevet

Hvordan bruker man spam mail, opprette ny mailadresse?? Dette skjønte jeg ikke.

Skrevet

ja, eller så kan du jo slette de fortløpende. det gjør jeg.

Skrevet

Har du handlet over 200,- hva utgjør tollen?

Skrevet

lookfantastic.com er billigere....

Skrevet

hmm, der har jeg aldri vært. har du kjøpt mye derfra?

Skrevet

aner ikke hva tollen utgjør, har prøvd å finne det ut via tollvesenet osv. men har fortsatt ikke funnet det ut, så holder meg til produkter under 200.

Skrevet

Tollen utgjør 25 % av det varen koster. Kjøper du en vare til 1000 kr, betaler du 250 kr i toll. mener jeg å huske :)

Skrevet

dere slipper å betale toll hvis dere bare krysser av for gave,og spør om de kan skrive at det er en gave og at verdien er under 200,-...

Skrevet

Akkurat det med gave kan være litt skummelt - tollvesenet snapper opp sånne ting kjapt og det ender stort sett med at alle pakker fra den leverandøren blir holdt tilbake og dobbeltsjekket. Dette skjedde med lookfantastic i fjor.

Når det gjelder toll så er greia sånn;

Alt under 200 kr skal det ikke beregnes mva for (med unntak av bøker). Dersom summen av varene overstiger dette, beregner de 25 % mva på totalbeløpet, altså inkl porto. I tillegg kommer et tollgebyr, jeg tror det er nå på ca 86 kr. Dette gjelder dersom summen er mellom 200 og 1000 kr - dvs forenklet tollgebyr. Dersom man overstiger de 1000 kr, så blir det andre satser.

Tollvesenet og Posten bruker ikke valutakursene som Den Norske Bank setter, men sine egne. Gå derfor inn på www.toll.no og omregningskurser for å se hvordan dollar/pund etc ligger an når du skal bestille.

Skrevet

Ja, jeg har kjøpt masse på lookfantastic, da det er endel billigere enn strawberrynet. Betaler med visa, og pakken kommer i løpet ca 3-4 dager, rett hjem i postkassen.

ikke kryss av for det med gave! Da holder tollvesenet tilbake pakken, og det kan ende med at du ikke får det du har betalt for i det hele tatt!

Kjøp heller flere ganger, hver gang under 200...

Skrevet

Til info:

Det er bare til å handle "i vei" for mer enn kr 200. Du må betale mva (selv om du krysser av for gave), men etterpå er dert bare til sende kvitteringene for tollen på mail til Strawberry - i løpet av noen dager har du tollen på konto!! Ikke tull - det står om dette på nettsidene deres.

Jeg har handlet mange ganger og hver gang fått refundert tollutgifter på rundt kr 300,- (da handler jeg for rundt 1000 kr)

Skrevet

seriøst?? går dette an? wow

Skrevet

Følgende står om temaet på nettsidende (og dette stemmer):

Q. Will there be any taxes/customs duties?

A. It depends on the destination. We currently ship to over 150 countries across the globe and most countries (especially the USA, Australia, Japan, South Korea) allow free trade over the internet and will not charge any customs duty whatsoever for small packages entering the country.

For the current time, we will endeavor to assist and cover in cases where duty is charged, but we emphasize this is on a goodwill, not on an obligation basis. If you are charged customs then please collect the package, pay any fees due and then e-mail, fax or post your receipt to us and we will reimburse you.

E-mail [email protected]

Fax +852 2811 5138

Or post to:

StrawberryNET.Com

Customer Services Department

Strawberry Fields,

No.4, A Kung Ngam Village Road,

Shau Kei Wan,

Hong Kong.

IMPORTANT: Please include your order number on ALL correspondence to ensure prompt service.

Please also note that all claims for refunds must be made within 3 months of the order date.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...