Gjest Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 var på 4års-kontroll med han igår..og han er 106cm og 17kg, og dette mente hun var for tungt i forhold til lengden!!! faen..kunne kvelt henne på stedet...hun mente jeg burde redusere matinntaket hans!!! HALLO.....denne gutten var 1100gr da han ble født..og vi strevde lenge..ja faktisk er det perioder enda vi strever med å få i han mat. så noe slanking av gutten min kommer ikke på tale!!! jeg er glad bare han spiser enkelte ganger..så jeg nekter ikke han 3 skiver vis han har lyst på!! blei sååå forbanna på henne..hadde mest lyst å grine da jeg kom ut derfra. er så glad vi ikke har hun som fast HS..men var vistnok bare hun som tok 4årskontroller her i kommunen.
hostogharkheledagenlang Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 ikke hør på hs, de sier så mye teit. Synes 4 åringen din høres perfekt ut jeg.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Skjønner veldig godt at du reagerer. Ville sagt det til henne jeg.. Slanke en 4 åring.. haha.. makan til dumheter:)
Musa *4 perfekte gutter* Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 er det mulig???? Han er da ikke tjukk!!! Hva er det hu tenker med da????
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 :O TJUKK???????? Herregud er det mulig??? Noen helsesøstre er bare helt idiot
nuttegull:) Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Hørt på maken??? noen HS er bare så teite,de er liksom aldri fornøyd
Gjest Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Høres rart ut. Spiser han sunt hadde jeg ikke bekymret meg. Det er jo lett å si sånt om en baren ser på forholdet mellom vekt og lengde. Har selv en de maser på er for tynn, men han spiser riktig og sunt. Så lenge han er sunn, og får i seg det han trenger gir jeg bang. Var akkurat sånn selv som barn.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Jøss. Lille er 103 cm og 16 kilo. HUN ER JENTE! Og har problemer med å få buksene til å henge på fordi hun er så tynn. Høres jo helt merkelig ut.
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Bare å ignorere henne. Du kjenner han best... *trøsteklem*
~sjiraff~ Skrevet 30. august 2007 #10 Skrevet 30. august 2007 Tjukk?? Dattern min er vel 103 cm og sikkert rundt 17 kg (var 16,7 for en stund tilbake) og hun finnes ikke tykk i det hele tatt.
Anne-B. Skrevet 30. august 2007 #11 Skrevet 30. august 2007 Hmm, datra mi på snart 4 veier 15.5 eller noe sånt, og hun er ikke tjukk! Det der må ses i forhold til kroppsbygning og alt sånt, for en idiotisk ting å si..
Nit@™ Skrevet 30. august 2007 #12 Skrevet 30. august 2007 Synes da ikke det var så mye jeg da men... Kanskje problemet var at dama var tjukk i hue?
En_av_hver Skrevet 30. august 2007 #13 Skrevet 30. august 2007 He, he er det mulig???? Junior her var 19 kg da han var 108 høy og ca 4 år.....ingen som sa noe på det:-) Nå er han 130 høy og veier ca 30 kg....flott gutt uten noe for mye noen steder, bare utstyrt med tung beinbygning:-) Skjønner godt at du ble sint, det var skikkelig udiplomatisk og om ikke helt FEIL av henne:-) Blås i det!!!! Dere har sikkert en flott gutt på ALLE måter:-)))
Gjest Skrevet 30. august 2007 #14 Skrevet 30. august 2007 han spiser sunt,han elsker agurk,paprika og tomat osv..så han får i seg masse frukt og grønnsaker... hadde såå lyst å si noe til henne.men tok meg sammen siden han satt og fikk med seg alt..men han gjorde moren sin litt stolt og da;) han skulle finne de forskjellige dyrene..og telle de osv..så skulle han sette kua først,så sau..osv..og til slutt skulle han sette baby kua med moren sin,og baby sauen med moren sin..så ser han dumt på henne og sier: ehh..dhøø..det heter faktisk ikke baby ku og sau det heter kalv og lam;) jeg måtte ta meg sammen for å ikke le meg ihjel..hehe..flinke gutten min..hihi;)
Gjest Skrevet 30. august 2007 #15 Skrevet 30. august 2007 der sa du det jeg mener -:¦:-Nita@ & firkløveret-:¦:- hun er jo helt fjern hele dama...grrr..
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 30. august 2007 #16 Skrevet 30. august 2007 Tjukk???? Hun må så sjekket et eller annet...... Jenta mi er 4(på søndag) 102cm og ca 17-17,5 kg (tror jeg) Og hun er slank. *Rister på hodet*
Expat Skrevet 30. august 2007 #17 Skrevet 30. august 2007 Du får ta og oppdatere dama da: http://www.who.int/childgrowth/standards/chts_wfh_boys_z/en/index.html 106cm er akkurat middelverdien for gutter på 17 kg.
nick_323760 Skrevet 30. august 2007 #18 Skrevet 30. august 2007 han er ikke tykk........... vi lå nettop på sykehuset med vår sønn på 4,3 år han er like høy med samme vekt han ligger akkurat på gjennomsnittet og han er tynn eier ikke fett på kroppen vi fikk beskjed om at han var helt perfekt..............
Gjest Skrevet 30. august 2007 #19 Skrevet 30. august 2007 hun begynte jo til og med å sku vise meg på ernærings plakaten som hang på veggen.men jeg ga henne grei beskjed på at det var ingen vits..for jeg skal ikke slanke ungen min.. kjenner jeg blir mer og mer forbanna på henne nå....
bente69;) Skrevet 30. august 2007 #20 Skrevet 30. august 2007 Hadde sendt et brev til ledern på helsestasjonen eller familiesentret som det heter her. Det går virkelig ikke ann, tenk å mye gælig en sånn kjærring kan få mødre til å gjøre....*grr* Noen følger jo hs slavisk. Snuppa hadde vel blitt lagt inn på slanking, hun er ca 105 og 18 kg og er 3 år og straks 3 mnd.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 30. august 2007 #21 Skrevet 30. august 2007 Ikke hør på henne, jenta mi er 4 år og 110 cm og 19 kg, er vell overvektig hun og da.. ser jo at hun har litt mer fett på kroppen en noen andre unger da, men er jo helt normal, og det er gutten din og.. Jeg er ikke alltid så glad i disse helsesøstrene, jeg har inntrykk av at ofte så forteller de utifra hva de selv mener og ikke fra boka ...
nick_323760 Skrevet 30. august 2007 #22 Skrevet 30. august 2007 blås i henne hun tar feil,, jeg tror de legene, sykepleierene og fysiterapeutene vi hadde på Riksen hvet det bedre en henne, de sa at vi har en perfekt gutt på gjennomsnittet og da har han jo noen kilo å gå på før han er overvektig...............
Gjest Skrevet 30. august 2007 #23 Skrevet 30. august 2007 ja jeg lurer faktisk på om jeg skal gjøre det. pleier ikke høre på det hs sier..for de sier så masse rart,og som ei under her sier..de ser ikke ut fra hver enkelt unge..men går slavisk etter boken. ikke bryr jeg meg om hva de sier heller..men akkurat denne episoden blir jeg forbanna på. slanke en 4åring..det er jo helt sjukt..er det rart det er slankepress blant barn og unge!!!
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 30. august 2007 #24 Skrevet 30. august 2007 Her kommer det noe som kanskje vil trøste deg litt Guttungen har vært til faste krontroller på grunn av vekt siden han bare var 4 mnd. Han har altid vært for stor eller tung da. Vi var på 2,5 år kontroll i juli. Da veide han 17 kg og var 101 cm høy. Da sa helsesøsteren her at han var akkurat på gjennomsnittet og en flott og sunn gutt. Når sønnen din i tilleg er høyere enn min og har samme vekt, vil jeg nok tro han er helt normal. En sunn og frisk gutt som helsesøsteren våres sa Ikke hør på henne du. Synes hun virket litt a4 og kanskje går etter en bestemt tabell ol. Og den passer jo ikke på alle barn.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 30. august 2007 #25 Skrevet 30. august 2007 Ærlig talt ville æ ha gått videre med den kommentaren for slikt SKAL ikke en HS si uten videre.. Gutten min som blir 4 i oktober e nu 104 cm og 19 kg.. Da vil jo han være smellfeit iflg. din HS...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå