SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Lille tulla paa 6 uker sover fryktelig lite, ofte kun 8-9 timer per doegn. Naar hun er vaaken, graater hun mye og det eneste som stopper graaten er amming. Naa foeler jeg at hun faar altfor mye mat, og dermed vondt i magen. En ond sirkel... Og jo lenger hun er vaaken, desto mer graater hun, sikkert fordi hun blir overtroett. Skal jeg fortsette aa amme non-stop hele doegnet? Graatingen tar snart knekken paa oss alle tre. Har idag kjoept Minifom, men er usikker paa om dette skal brukes om barnet ikke har kolikk? Andre som er/har vaert i samme situasjon som kan gi meg noen raad?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Hvordan vet du at det ikke er kolikk, gå til kiropraktor for en sjekk, de kjenner om det er luftlommer i ryggen/kroppen. Dette er en form for kolikk, som er veldig plagsomt for de små.
Mayken Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Ina sov også lite. Skulle ha nærhet, kos og pupp hele tiden. Jeg puppet henne så mye hun ville ha, sov sammen med henne på dagen og lot henne sove på brystkassen hvis det var det hun ville både dag og natt. Det var det eneste som funket. Jeg begynte å bli ganske frustrert, for jeg fikk ikke gjort noe annet enn å bære på henne. Vi brukte minifom, men leste her inne for en stund siden at det ikke er anbefalt lenger, noe med at mye bruk av minifom kunne skade muligheten til å å få barn eller noe sånt. Reddningen min ble ei venninne som kjøpte meg et bæresjal i gave. Knyttet på meg sjalet og puttet snuppa oppi, og det var en suksess. Hun sov kjempegodt mens hun hang på magen min, og jeg fikk vasket, ryddet, laget mat, surfet på nettet, ja egentlig det meste. Da hun var 3 mnd oppsøkte jeg en manuellterapaut som er spesialisert på små barn. Fikk undersøkt henne for KISS, og det viste seg at hun hadde problemer med nakken, fikk noen behandlinger og snuppa er nå helt fin. Luftproblemene gav seg kort tid etter 1.behandling. Vi får fortsatt oppfølging, men nå er det hos pysioterapaut, frem til hun lærer seg å gå. Vet ikke om du fikk så mye ut av dette. Alt jeg kan si er at det går seg til. Jenta di er ny i verden, trenger mye nærhet og kos. Og magen og tarmene som ikke har vært i bruk før, skal plutselig fordøye mat, da blir det gjerne litt vondt og mye luft. Er slitsomt mens det står på, men det blir bede etter hvert. øykke til
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 30. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2007 Jeg vet ikke at det ikke er kolikk, jeg bare regnet med det da jeg trodde kolikk-barn ikke stoppet aa graate umiddelbart da de ble tilbydt mat. Men det er kanskje verdt en tur til kiropraktor da.
MathildeC Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 Hei SusieQ! Jenta vaar har ogsaa sovet lite, vaert vaaken i 5 timer eller mye mer i strekk, vi ser hun er kjempetroett og vil sove, men hun faar ikke sove. Gir henne pupp, men etterpaa tygger hun like frenetisk paa smokken.. som en liten hai :-) Den siste uken synes jeg vi har funnet noen knep for aa faa henne til aa sove litt mer - bortsett fra aa trille tur selvsagt. Vi har f.eks lagt baerebagen oppaa vaskemaskinen naar den gaar. Det elsker hun. Elektrisk tannboerste lyd? Hun er ute som et lys! Stovsuger.. I tillegg var problemet vaart at selv om hun sovnet, saa vaaknet hun etter noen minutter hvis vi la henne i egen vogn eller seng (litt slitsomt aa ha henne paa fanget HELE dagen!). Elektrisk tannboerste lyd? Hun er ute som et lys. Vi "swaddler" henne, da sover hun mye lengre. Dette har vaert det beste knepet, gjerne kombinert med vugging eller sang etc. Men selv om alt dette har virket i ca en ukes tid kan det jo bare ha vaert flaks selvfolgelig.. Skal ikke si at vi har funnet noen vidunderkurer.. Baeresjal er sikkert ogsaa lurt, jeg har ikke kjoept det, har bare Babybjorn som jeg ikke har begynt aa bruke ennaa siden snuppa fortsatt bare er litt over 4 kg (hun var jo bare 2,6 da hun ble foedt!). Lykke til i hvert fall, godt aa "hoere" fra deg igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå