Gå til innhold

Salami??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjøpte Gravid idag for første gang og der stod det at man skulle ikke spise salami og fårepølse og det pålegget innen den kategorien. Jeg ble litt nervøs siden jeg hadde salami i går og fårepølse i dag. Men håper det går greit.

 

Gravid hadde en ganske oversiktelig liste over matvarer man måtte være obs på, så det kan være nyttig å kjøpe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Det er var et godt tips. Fikk så innmari lyst på salami og kjøpte en stor pakke.......så kom jeg på at man ikke skal spise spekemat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av kjøtt og fisk som ikke er gjennomkokt/stekt skal man styre unna hvis man ønsker å være sikker på å unngå listeria/toksoplasmose som er skadelig for foster, og i verste fall kan føre til abort...

Dette er mat som er speket, saltet, gravet, røkt o.s.v Man skal også huske å vaske frukt og grønnsaker, og å ikke skjære grønnsaker etter å ha brukt fjøla og kniven på rått kjøtt uten å vaske det først!

Kjøttpålegg med dårlig dato, og modne oster anbefales det også å styre unna, så det er mye god mat vi må styre unna de neste syv, åtte måndene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spise Salami hvis du fryser det i 2 dager først (dette så evt bakterier dør). Jeg kjøpte selv 4 pakker salami i dag og hev de i frysen når jeg kom hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh.. d var jo lurt... jeg bare måååå ha salami på nybaktbrød... hihi

handla mange pakker selv her en dag... skal hive de i fryseren nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du i tvil på om det er noe du kan spise, gå inn på matportalen.no og titt.Så lenge det du spiser er ferskt, kan man egentlig spise det meste;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...