Gå til innhold

Barnet i barnehagen, mens mor har fri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne uken har småen vært i barnehagen hver dag selvom jeg har hatt fri fra tirsdag av: får så dårlig samvittighet, selvom han har det bra der. Har henta han 14 og 15 to av dagene da. Jeg har hatt mye ærender da, som lege, tannlege, verksted med bil, shopping, husarbeid...

Fler som sender de i barnehagen selvom man selv har fri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med alle de ærender du har gjort høres det knapt nok ut som fri:) Dessuten, om du hadde sovet 3 timer på sofaen mens han var i barnehagen, hadde det vært så ille? Vi er småbarnsmødre i en krevende periode, vi har faktisk godt av litt hvile innimellom!

Skulle gjerne hatt en barnehage å levere ham til så jeg kunne sove noen timer:)

Skrevet

Ja, gjør det stadig vekk.. Jeg vet at snuppa får mer input der enn hjemme med meg, så får hun heller litt kortere dager.

Dessuten bor vi i et oppussingsprosjekt, så det er bedre å ha henne et sted uten malingslukt osv... Er mye bedre foreldre når vi er uthvilte!

Skrevet

Jeg har han der innimellom på mine fridager ja,og med god samvittighet=D

Han viser så tydelig at han stortrives der.Gliser stort når vi kommer dit og vinker hadet med en gang.Like blid når jeg henter han.

Nå har han vært hjemme i 2 dager og blir godt å levere han igjen i morgen.Han har energi til tusen.Og jeg greier ikke å tilfredsstille han fullt ut.Alltid vært en meget aktiv gutt=)

Men får litt kortere dager da.Og har han hjemme noen dager og.

Skrevet

Men dere som har full plass og ikk jobber fullt selv, hvor ofte har dere barnet hjemme fra barnehagen ca?

Skrevet

Jepp, har hatt to fridager denne uken, men snupp har vært i barnehagen. Første dagen satt jeg hjemme å ventet på håndverker, andre dagen har jeg bakt masse til bursdagen hennes. Hun er i innkjøringsfasen i barnehagen nå, og trenger å være der daglig enda. Men hun er bare fra 9.30 til 14 ca og da sover hun også i 1,5 time. Etterhvert vil jeg nok ha henne hjemme innimellom når jeg har fri. Men noen av fridagene kommer jeg til å bruke til å gjøre div ærend, husarbeid og ellers ting som hun ikke vil synes er så gøy å være med på. Har ikke dårlig samvittighet heller, og ser ingen grunn til å være anonym. ;o)

Skrevet

Jeg har fri en dag i uka, og da er snuppa som regel hjemme med meg. Men har jeg masse å gjøre, som ærend eller mye husarbeid-sender jeg henne i b.hagen-men ikke like mange timer som vanlig.

Skrevet

jepp, jeg sender han avgårde. men jeg bruker tiden til å lese pensum.

Skrevet

Jeg er nå sykmeldt en uke (betennelse i armene), så jeg har kanskje en god grunn til å sende lillegutt i barnehagen.

Men synes IKKE du skal ha dårlig samvittighet! Du har jo masse ærender! Dessuten har de det sikkert morsommere av å leke i barnehagen med alle vennene sine enn å være hjemme sammen med mamma...

Jeg tenkte han skulle ha litt kortere dager i barnehagen siden jeg er hjemme nå, men han maste FÆLT på å komme seg ut i dag tidlig. Han er snart 17 måneder. Så tok det som et tegn at han ville til barnehagen... :-) Men kommer til å hente han tidligere da...

Kos deg med noen dager fri du!

Skrevet

Her har vi full barnehageplass selv om jeg har fri mandager og fedager.

Hun er i barnehgen de dagene. Da får jeg gått og trent og tatt husarbeidet vært og handleet.

Jeg har mer overskudd til å kunne ta meg skikkelig av henne ved å gjøre det slik enn å ha henne rundt meg de 2 dagene. Men hun er korte dager da. 5,5 time.

hadde jeg hatt henne hjemme betyr det at jeg ikke hadde fått trent o helelr ikke gjort alt husarbeidet, for da måtte vi ha vært ute på formiddagen før soving og på ettermiddagen.

Og jeg ser at hun gleder seg og har forventninger når jeg sier at vi skal i barnehgen selv om hun bare er 18 mnd.

men kommer til å ha henne litt mer hjemme nå utover på fredagene enn i våres. For å besøke mormor.

Skrevet

Lillegut er hos dagmamma to dagar i veka, og då har eg fri. Har ikkje dårleg samvittighet, han er med meg dei andre dagane. Dessutan er eg veldig gravid etter kvart, og merkar at det er godt med litt rolegare dagar innimellom.

Dersom ungen til vanleg hadde vore hos dagmamma/i barnehage kvar dag, heile dagen hadde eg gjerne henta han litt tidlegare når eg hadde fri, ein får jo ellers ikkje sett så mykje til desse barnehageungane :o)

Skrevet

ja, jeg sender henne i barnehagen når jeg har fri, men hun har bare halv plass da,og jeg jobber turnus, leverer henne også i barnehagen når jeg skal jobbe kveld, det kvier jeg meg litt mer for, for da får jeg ikke sett henne hele dagen, men det er bedre at hun får være i barnehagen(fra 10), leke litt, spise med de andre og sove. enn at jeg skal vekke henne hjemme i 2-3 tiden og da levere henne dit før jeg skal på jobb fordi pappaen ikke er ferdig på jobb enda.

Skrevet

Gjør det med gooood samvittighet....om du sover noen ekstra timer, eller om du gjør ærender har ingenting å si. Trenger da så absolutt ikke ha noen unnskyldning for å ha han i barnehagen noen timer. Han har nok godt av å utfolde seg...og du har godt av å tenke bare på deg selv littegrann....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...