Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Når jeg var hos legen i dag så lyttet han etter hjertelyd, men han fant ikke:( Er det ikke veldig tidlig å lete etter hjertelyd i uke 13? Jeg er 12+ 1 i dag så er inne i min 13 uke. Noen som har hørt hjertelyd i denne uken??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veeeldig tidlig å høre etter hjertelyd ja

Har ikke prøvd så tidlig, men da jordmor prøvde å finne den i uke 16 hos meg, sa hun at jeg ikke måtte bli redd om hun ikke fant den, for det var tidlig enda

Skrevet

jeg var også til kontroll da jeg var 12+1 og legen min fant heller ikke hjerte lyden. Men som hun sa til meg, så er det veldig tidlig om en måneds tid vil det være enklere å finne den.

Ikke noe å være bekymret over.

Skrevet

Legen min sa han ALLTID hørte det fra uke 11.. Men da han hørte på meg (eller magen da) i uke 13, fant han ingenting.. Han sendte meg på sykehuset med beskjeden om at det nok ikke var noe liv der...

Men der var det fullt av liv. Og på sykehuset sa de at legene ofte ikke kan høre det før uke 16. Så det er nok ikke noe å bekymre seg over. Kommer helt an på hvordan ungen ligger og hvor morkaken er.. Min lege hadde kun lyttet på morkaken, som ligger på forveggen denne gangen.

Skrevet

Ja syns vel også at det var litt tidlig ja....Greit med tilbakemeldinger på at andre har opplevd det samme for blir jo litt bekymret...

Skrevet

Hei:)

Jeg var hos legen sist uke, når jeg var 13+4 og hørte hjertelyd.(men det var jo en uke senere enn deg da)

Jeg fikk høre hjertelyden tidlig ved forrige svangerskap også.

Jeg har inntrykk av at det er mange som ikke hører hjertelyden så tidlig som det...

Skrevet

Jeg fikk høre hjertelyden da jeg var tolv og en halv uke. Jeg fortalte jm at jeg hadde lest her inne at man ofte ikke kunne høre hjertelyd før senere. Og da sa hun at hun alltid hørte det tidlig hvis ikke sendte hun pasienten på ul. Og at problemet med di fleste var at di ikke tok seg god nok tid. For det kan gjerne ta fem min før man finner den.

Skrevet

Jeg var til legen når jeg var 13+0, men legen lyttet ikke etter den. Tror det generellt er for tidlig å høre den i uke 12 eller 13 ja. Noen gjør nok det, men hos mange hører de den ikke

Skrevet

Fikk høre hjertelyden i 11+4. Det er tidlig. Men jeg har hørt hjertelyden tidlig med alle barna.

Skrevet

jeg var på kontroll 13+3, og fikk høre hjertelyden. Var jo en uke lengre på vei enn deg da.

Det sies vel at man ikke skal være bekymret dersom man ikke finner den så tidlig. Det har nok med hvordan fosteret ligger. Neste gang får du nok høre den;-)

Skrevet

jeg var hos legen da jeg var 13+0 og da hørte jeg hjertelyden :)

Skrevet

Jeg var hos legen min da jeg var 14+0 og hun fant hjertelyden med en gang, men det er ikke alltid de finner den før uke 15 - 16, så det er ikke noe å bekymre seg over

Skrevet

jeg hørte hjerte lyden 160slag i minuttet på mitt egen dobbler apparat (baby watcher) i uke 12+1, brukte litt tid på å finne den

Skrevet

Jo, det er tidlig, men noen ganger får de det til. Legen lyttet også på meg i uke 13, men fannt ikke hjertelyd. Nå er jeg i uke 22 og har en meget aktiv liten en i magen :-) Så ikke bli urolig!

Skrevet

hei. hørte hjertelyden kjempe godt i uke 12...legen sa at jeg kanskje ikke kunne høre noe siden det var så tidlig og sånt. Men det gjorde jeg og det var fantastisk:)

Skrevet

Jeg fikk høre hjetelyd i uke 12 begge svangerskapene mine :)

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger:) Er tydeligvis mye ulik erfaring her....får vel bare smøre meg med tålmodighet til kontroll i uke 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...