Gå til innhold

typiske tegn på føds.depresjon? trenger svar....:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så lei om dagen. hissig mot samboer og vil han bare vondt... han hjelper ikke til å gir f stort sett. er generelt lei. går litt ut over sønnen min. masse dårlig samvittighet for det. lurer på om jeg kan ha fått fødsel. depresjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si om det er det du har antydninger til. Ellers er det jo en kjempehormonell omstilling for kroppen å gå gravid og å føde. det vil jo alltid gå en stund før man føler at ting er på plass etterpå. Mer typiske tegn er at man "gir blaffen i alt", får kanskje ikke sove (noen sover ikke i det hele tattpå flere dager/uker), men allikevel føler man seg ikke trøtt, tilslutt sov jeg med åpne øyne og ingen fikk kontakt med meg. Jeg vet, har vært der selv. Prøv å få litt "tid til deg selv" (ta en tur til frisøren, gjerne med hodebunnsmassasje evt. SPA-time) uten babyen, prøv også å få td til å være alene sammen med samboer (som kjærester), bruk dem du har rundt deg. Er også viktig å snakke med samboer om hvordan du har det, ikke lukk det inne i deg. det er vanskelig å forstå en som ikke gir uttrykk om hvordan man har det. Prøv også å få råd på helsestasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...