Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Jeg visste jo at hverdagen kom til å bli helt annerledes med en baby i hus, og det er greit. Men jeg føler at jeg må legge opp dagen etter jenta mi hele tiden, som er 4 måneder gammel. Om morningen er jeg veldig glad i å lese avisa lenge mens jeg spiser frokost, det kan jeg ikke lenger. Må bare hive i meg et par skiver så jeg ikke sulter i hjel. Så må vi helst ut, enten å trille eller kjøre. Må hvertfall finne på noe. Eller så er hun så sutrete og utolmodig og skal ha oppmerksomhet hele tiden. Jeg kunne gjerne tenke meg å bare slappe av hjemme en dag jeg, eller fått gjort litt hjemme, men det blir bare mas fra henne. Skal vel ikke være sånn??
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Slapp av, ting går seg til. Alt blir lettere etterhvert som hun blir større. En dag sitter du og ser tilbake på det som var og lurer på hvor tiden har blitt av. Prøv å finne positive ting i hverdagen, det at du har en frisk fin unge f.eks. Husk at tiden går KJEMPEFORT, og at hver alder har sin utfordring.
Gjest Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Sånn er det nok i de fleste familier. Men kanskje babyen har besteforeldre som vil ha henne en dag? Ikke vær redd for å si fra til familien når du er sliten og trenger litt alenetid. Det trenger nemlig alle noen ganger:)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 KJenner jeg blir provosert!!! Du var hvertfall ikke moden nok til å få barn ennå....hva hadde du ventet deg med et lite barn i huset??????? - velger å tro dette er et tulleinnlegg, jeg da...
Mamma til to tette Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Gutt på 5 mnd her og jepp han styrer dagen. Alt legges opp til spising, soving og for ikke å glemme morgenbæsjen (ingen vits i å gå ut før det er unnagjort for han blir sutrete og er ikke særlig flink til å få det til hvis han ikke får ro...). Lurer ofte på om andre bare kjører sitt eget løp og så henger ungene med om de vil eller ei. Jeg synes ihvertfall det er greiere å bare tekkes ham. Lurer på om han egentlig er så flink til å leke alene, i det siste virker det ihvertfall som alle lekene er grukjedelige mens hvis mamma gir 100% oppmerksomhet så er det best. Tenk å ta en laaang dusj eller ligge på sofaen og lese bok. Men men klager ikke for han er en solstråle hele dagen og legger seg kl 19 så får jo tid til det andre også.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Hehe, nei jeg tuller ikke akkurat, men jeg mente det vel ikke så konkret som noen av dere oppfattet det heller. Nå har vi vært alene hele uken da, for pappaen er bortreist, så det kan jo være derfor jeg er litt sliten. Men altså det går helt greit, jeg har jo fri for å ta meg av barnet mitt, og jeg elsker å være sammen med henne. Jeg bare syns det er "synd" at vi MÅ ut for at hun ikke skal bli utålmodig da...
Gjest Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Hehe, disse andre må ha drømmebabyer om dere ikke aksepterer at folk blir slitne av kravende unger. Det er ikke såpnn at det ikke er slitsomt bare fordi man er glad i dem da. Må le litt av noen av svarene her;P
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Det er godt du kan le, Sweet Amber....for du er vel ikke kjent for å være den mest muntre her inne;o)
Gjest Skrevet 30. august 2007 #10 Skrevet 30. august 2007 Ja du må legge opp dagen etter babyen, ferdig med det! Makan
Mammaja 120107 Skrevet 30. august 2007 #11 Skrevet 30. august 2007 Det er stor overgang å få barn, mye mindre når du får nr to for da har du vent deg til at du ikke lenger er hovedpersonen i livet ditt. Men litt trøst, alt går i perioder og babyer vokser fort, om noen uker har hun endret seg igjen.
Gjest Skrevet 30. august 2007 #12 Skrevet 30. august 2007 Det er i så fall fordi jeg ikke trykker anonym om jeg mener noe annet enn mesteparten, frøken Kylling
Maisie Skrevet 30. august 2007 #13 Skrevet 30. august 2007 Livet og hverdagen blir snudd ganske oppned når man får barn, ja. Og selv om man var forberedt på det, så er det alltid annerledes enn man hadde trodd. Ingen forbereder deg på at det kan bli så intenst og slitsomt, samtidig som det også er helt fantastisk. Ingen er like, og derfor opplever vi alt forskjellig. Og noen babyer krever mer enn andre, er mere urolig og krever mer enn andre. Må da være lov til å komme med et lite hjertesukk uten å få hodet hogget av her, synes jeg. Det blir bedre etterhvert, HI. Man trenger litt egentid for å "komme seg" etter en hel dag med sin lille baby. Det er godt å slappe av, enten det er med tv, bok, data, et bad eller håndarbeid. Kanskje du kan lese avisen mens gullet ditt sover? For du må nok regne med at babyen styrer livet ditt ganske så lenge, ja,
Alvepike Skrevet 31. august 2007 #14 Skrevet 31. august 2007 Slik er det når bare når man får barn . De krever sitt , men kan du ikke bare ta deg 15 min og lese avisen. Tror neppe babyen din får varige men om du leser avisen hver morgen og babyen må sutre litt ... Men ellers så er det som de sier, livet blir aldri det samme....OG jeg er glad for det =)
Rut Bram Skrevet 31. august 2007 #15 Skrevet 31. august 2007 Gjør som meg, bruk en av soveperiodene hennes på dagtid KUN til å slappe av og drikke kaffe og lese avisen, det gjør underverker å ha en times tid bare til å slappe av å gjøre "vanlige" voksen-ting som ikke er husarbeid el.l. hver dag.... Du får kanskje ikke lagt opp dagen din slik du pleide før, men det er samtidig viktig å prioritere litt egentid også når du kan. Etterhvert som hun blir eldre får hun faste sovetider på dagtid, det kan du gjøre lurt i å prøve å innføre allerede nå. Da blir dagene lettere og mer forutsigbare Snuppa vår er snart 11 mnd nå, og jeg lurer fælt på hvor tiden ble av......! Lykke til videre
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 31. august 2007 #16 Skrevet 31. august 2007 Styrer babyen dagen din`??? Det må du ikke godta. Bytt sporenstraks inn ungen og kjøp deg en liten dukke isteden.
Forskeren Skrevet 31. august 2007 #17 Skrevet 31. august 2007 Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver fra første gang jeg ble mamma. Jeg var godt voksen, så det er nok ikke alder det kommer an på, men jeg var vel ikke helt innstilt på å gi opp "hele min eksistens", hadde jo styrt som jeg ville inntil da. Vel, min "redning" den gangen (etter å ha prøvd i 4 mnd å tilpasse meg hennes veldig varierende rytme) var å gjøre noen ting jeg syntes var morsomt og ta med vesla på slep... Dro en del på cafe med barselgr, mor- og barn trening, avtalte besøk til andre etc (selv om div aktiviteter kanskje kom i sovetida hennes - hun fikk sove når hun ble trøtt nok, ble i alle fall det etter slike aktiviteter). Hadde også dager hvor jeg trilla 8 timer... slitsomt. Som en trøst er jeg nå mamma for andre gang, og ikke vant til å ha frihet fra før heller, men uansett er det himmelsk til sammenligning! Jeg er nok roligere og stresser ikke, får faktisk spist frokost i ro og mak når han sover ute i vogna si. Får hun nok søvn jenta di? Min blir utrolig sutrete når han er trøtt...
jubaloooo med to stk Skrevet 31. august 2007 #18 Skrevet 31. august 2007 kjenner meg igjen i hva du mener. for min del handler det om å få litt annet input enn bare babystuff. så når hun sover så gjør jeg voksenting som å lese osv. når hun er våken om morran så legger jeg meg ofte ned på gulvet sammen med henne og hun leker med leker, vi prater litt sammen og jeg leser avien/nettaiser og drikker kaffe:) funker kjempebra her, men jeg vet jo ikke med din baby. Det er lov å være litt oppgitt over all den tiden babyen tar, men man blir jo vant til det etterhvert, og så forandrer de seg med tida og plutselig har de pakket tingene sine, flytta ut og begynt å studere:)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #19 Skrevet 31. august 2007 Hmm, ja sånn er det å ha barn......
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #20 Skrevet 31. august 2007 Hei Hei! Det går seg til da. Det er nok litt tøft i perioder. Men så plutselig er man inne i en annen tid. Bare ta tiden til hjelp så går det over. Synd at man ikke kan si såpass uten og bli kritisert for det. Men det er vel så mange PERFEKTE mammaer her ute som aldri har vært slitne og frustrerte.
SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 31. august 2007 #21 Skrevet 31. august 2007 At dere alltid må bli så "bitchy" med en gang. Selvfølgelig er personen rimelig naivt, men hun får vel likevel lov å være fortvilet og gi uttrykk for det her. Dessverre kan hvem som helst få barn, slik er det bare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå