Ladybug~N&E Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 blei sendt til sjekk på sykehuset av jordmor i går på grunn av litt for stort avvik på sf-kurven. lillegutt i magen er frisk og rask, sparker mye og har en flott hjerterytme. men!! han har kun lagt på seg ca en halv kilo på 6uker noe som er litt lite. han er nå estimert til å veie rundt 2,5kilo. legen skulle kjenne etter om jeg var moden og det var jeg. har 3cm åpning og hun strippet meg i tillegg. man burde nesten tro at siden han er så liten burde jeg få gå med han lenger i magen men pga dårlig vekst og åpning settes jeg derfor i gang!! er det lite å gjøre på sykehuset i morra tar de vannet med en gang og er det mye å gjøre får jeg gele. gleder meg og gruer meg!!!!!!! lengter etter lillemann men vil jo helst at han skal være klar til å komme ut selv;) herregud!!!!!!!!!!! jeg skal få baby!!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 oj, så spennende! er litt i samme situasjonen, lave SF-mål og skal på ultralyd igjen på mandag... var på ultralyd når jeg var 37+1 (tror jeg) ble da estimert til 2500 g. På kontroll i dag hadde SF-mål ikke vokst noe mer (kanskje en cm hvis man ligger godviljen til) på to uker, skal på ultralyd på mandag... Hvordan har SF-målene dine ligget til nå? Jeg hadde 30 cm i uke 32, 31 cm i uke 36 og 31-32 cm nå 38+2... Hvilket sykehus hører du til?
Ladybug~N&E Skrevet 30. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2007 sfmålene mine har ligget omtrent på den røde linja eller like over. i uke 32 hadde jeg 29cm, i uke 34 hadde jeg 31, i uke 36 hadde jeg 32 og nå i uke 38 har jeg fremdeles 32. ikke så galt egentlig men siden jeg har ligget like over den røde streken og nå er den helt neders på det grønne feltet så syns jordmor at avviket var for stort. sier seg jo selv det når lillegutt bare veier 2,5kilo to uker før termin! har du fått sjekket modenhet og åpning og sånt hos jordmor eller?? eller skal de kanskje gjøre det på mandag? har du hatt nor modningstegn forresten?? hører til sykehuset telemark, skien. du da?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Ok, ganske likt meg altså... har alltid ligget på eller rett over den røde streken jeg også. har ikke fått sjekket modning men har hatt mye stikkinger og murringer, pluss kynnere. forklarte smertene mine til jordmor i dag og hun sa det var modning. kanskje jeg klarer å overtale dem til å sjekke på mandag. hvis ikke det er rutine da... uff, er så lei nå og ihvertfall når jeg må bekymre meg... håper egentlig litt de sitter meg igang på mandag også... hører til Haukeland og her nekter de jo å sitte igang eller ta keisersnitt uansett så spørs om det er noe håp for det da... jaja vi får se hva de sier på mandag... lykke lykke til i morgen!!! dette blir kjempespennende!!!! snart er du mamma =)
Gjest Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 ***ikke meningen å signere med anonym, kom borti knappen =) ***
Ladybug~N&E Skrevet 30. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2007 lykke til på ul på mandag!!!!!!!!!!!!!! bare si til legen som utføler ul at du har hatt mange harde kynnere og mye stikninger og sånt og spør om han kan sjekke om du begynner å bli moden;) meg setter de jo igang fordi han ikke viser tegn til å vokse som han skal og fordi jeg har åpning så kan jo hende du er like heldig!!!! lykke til hvertfall;) uansett er det jo ikke lenge til termin!
Gjest Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 ja får håpe han sjekker og at jeg er moden da =) hadde vært greit... skal fortelle dem om smertene... håper de gjør noe =) lykke til i morgen, og husk å komme med fødselshistorie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå