Gå til innhold

Mei tai vs baby bjørn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at "alle" anbefaler mei tai fremfor bb pga bedre komfort for barnet..

Men jeg synes det ser vondere ut i en mei tai jeg...?

Spriker jo veldig med bena? Eller ser det bare sånn ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har valgt å bruke MT. Syr de selv slik at jeg får de akkurat som jeg vil. Syr de da litt smalere slik at ungen sitter bedre:) Og ang. fotstillingen så spurte jeg fysioterapeuten til vesla om det og det var naturlig for barna å sitte slik.

Skrevet

Har bare erfaring mad baby bjørn (aktiv), og var veldig godt fornøyd med den. Enkel å ta på og av, og hvis jeg skulle ut og inn av bilen mange ganger så lot jeg den bare sitte på (på meg altså!), og fikk ungen på plass på noen få sekunder. Dessuten var den macho nok til at mannen min likte den. Tror i hvert fall ikke at han ville akseptert noe sjal eller den slags... hehe. Syntes det virka som ungen trivdes der også. God kontakt, og god utsikt når han satt fremovervendt. Men som sagt har jeg ikke erfaring med Mei Tai, så det kan godt tenkes at den er enda bedre.

Skrevet

Det er ikke bare pga komforten til barnet, men fordi at sittestillingen i Babybjørn er innmari dårlig ergonomisk sett! Barnet blir hengende i bekkenet og får en alt for stor belastning. I Mei Tai blir trykket/henget spredt over begge lårene, og knærne kommer høyere enn rumpa.. :-)

Skrevet

Og ikke minst.. MYE bedre for mor å bære i en Mei tai! Siden vekten fordeles mye bedre enn i en babybjørn :-)

Skrevet

Nettopp det jeg synes ser så vondt ut! Sprike sånn med bena..

Har aldri prøvd en selv, så jeg har ikke peiling altså! Hehe..

Synes bare det ser ubehagelig ut..

Skrevet

Vel, synes nå det ser ganske ubehagelig ut å ligge sammentrøkt inni magen de to-tre siste månedene også da, men babyene trives sånn, så det er litt forskjell på babyer og voksne :-) Det er veldig behagelig for babyen å sitte sånn, det blir jo omtrent som å sitte på hoften da, og det er veldig ergonomisk riktig..! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...