Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 I kveld har jeg merket at jeg har "hovnet" opp veldig i underlivet. Er dette normalt (er i uke 38)? Hva kommer det av? Flere som har det sånn?
Bea har snart 4 barn? Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Eg er det til tider og er bra i uke 29...korfor er eg ikkje helt sikker på så lar vere å svare på¨det
Orki Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Hei:-) Jeg er også hoven nedentil. Har vært det siden uke 27. Jeg er spesielt hoven på en side. Syns nesten som det virker som åreknuter+ hoven. Har snakket med jormor og legen om dette. Og det er vist helt normalt. Er på grunn av press og mere blod. Legen og jordmor sier at det som regel blir helt bort etter fødsel.Jeg får da inderlig håpe det blir borte.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Jeg er også kjempe hoven nedantil. Er i uke 37 men har vært hoven lenge. Syns det er utroligt ubehaglig og håper det forsvinner etter fødselen!
storkenerpåvei. Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 heeeelt normalt...det er økt blodmengde i kroppen!!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 jeg ser helt forjævlig ut for å si det mildt, det viser faktisk gjennom trusa og det er voooondt!! skal operere om ikke dette forsvinner etter fødsel alså!! kjenner jeg kvir meg til å skreve under fødsel, uff sikker på at ingen ser så fæl ut som meg alså.....snufs..........
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Hehe.. fikk et bilde i hodet mitt nå, hvor vi lå på rekke og rad og målte hvem som var mest opphovnet.. uff av meg: ikke et bra syn. uansett: godt å vite at det ikke bare meg:-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 ja det er faktisk en fattig trøst i det!! hehe...
Maren-mi Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Ja, jeg og¨så !! :-( Har også vært det lenge, og har lest at det er pga økt blodtilførsel. Når jeg skal vaske meg, er klitoris og alt det andre laaangt inni der, så sex har for meg vært helt uaktuelt. Føler meg som "fatlady" så vil ikke vise fram dette til mannen min.... :-( Jeg er i uke 37+6.... og er snart i mål. Det går bort etter fødselen.
*guttemamma* Skrevet 30. august 2007 #10 Skrevet 30. august 2007 Jeg er også veldig opphovven, store blodårer og greier på leppene, ser ikke ut med andre ord.. ble det ganske tidlig. Fødte i mars 06 og da hadde eg det likens som nå. Men det ordnet seg neste med en gang, var egentlig glemt etter fødsel. Så jeg satser på at deet gjør det denne gangen også..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #11 Skrevet 30. august 2007 Samme her...hoven ene siden, snakket med lege som sier det er en form for åreknute pga hodet til baby presser på venene...dette er ubehagelig, men vil visst forsvinne....godt å høre jeg ikke er alene...puh!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #12 Skrevet 30. august 2007 Du er ikke alene...veldig ubehagelig...veldig lite lekkert..men det skal visst gå vekk...deilig å høre jeg ikke var den eneste i verden med dette...trodde det jeg...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #13 Skrevet 30. august 2007 Har tenkt på det samme..men ble betraktlieg betrygget av å lese jeg ikke er alene. Syns det er flaut å vise meg for mannen min også..legen sier det går vell..men, hvis ikke må jeg gjøre noe..kan ikke se sånn ut. Jordmødre har nok sett slikt før, så jeg tror ikke jeg orker bruker krefter på å gruble på hvordan jeg ser ut under fødselen...selv om jeg har tenkt på det.
Orki Skrevet 30. august 2007 #14 Skrevet 30. august 2007 Ja, veldig godt å høre at det er flere. Jeg hadde ikke dette i mitt forrige svangerskap. Og jeg hååååper VIRKELIG det forsvinner. Er litt redd for at det ikke skal forsvinne helt, siden det også er åreknuter der. Eller så blir det å fjerne det i ettertid:-/ Blæ..... ikke bare bare å være gravid,-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #15 Skrevet 30. august 2007 Jeg har det også sånn...helt som du beskriver! Så pinlig..og vondt..og ingen fortalte meg at dette kunne skje, men jeg er jo ikke den eneste. Hvorfor er dette noe vi ikke blir opplyst om, så vi går og har det vondt og føler oss grusomme...? Ikke mye sex her i huset..jeg føler meg som et monster...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #16 Skrevet 30. august 2007 Ja, akkurat dette er blææææ... :-) Kunne klart oss uten dette... Tusen takk for at jeg via innlegger forsto at jeg ikke er den eneste med hovent, stygt underliv...sukk....
Gjest Skrevet 30. august 2007 #18 Skrevet 30. august 2007 Jeg er også hoven, merker det godt selv, men mannen min sier han legger ikke så mye merke til det. Selv om vi synes det er mye, er det ikke sikkert de legger like mye merke til det. Jeg har merket det spesielt mye denne siste uka, og før det hadde jeg mye mer lyst på sex, men den lysten dalte med hovenheten. Vanskeligere å bli opphisset.................
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #19 Skrevet 30. august 2007 me too....veldig enig i det du beskriver..undrer meg litt over at jeg aldri har visst at dette kan skje under svangerskap før nå..venter nr.3. Håper og håper det går over...
Krokka og prinsessa Skrevet 30. august 2007 #20 Skrevet 30. august 2007 Ser helt jævli ut i musa!! Hoven og stor! Ser blodårene i kjønnleppene tydelig, fyllt av masse blod! Å sinnsykt trykk nedover! Vondt! Har hatt det slik siden uke 30........ KJIPT!!
Marande Skrevet 31. august 2007 #21 Skrevet 31. august 2007 Jeg også har det slik på den ene siden mest da, og tok det opp med legen da jeg var på kontroll for noen uker siden, da jeg var rundt uke 30+, og han mente at det kunne være lyskebrokk, som mange gravide faktisk kan få. Men det kan også bare være væskeansamling - for dere må huske at det er tungt å gå gravid, at det presser på både her og der. Men jeg kan bli veldig "sprengt", hvis jeg ikke har hatt orgasme på ei god stund.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #22 Skrevet 31. august 2007 Er vi enig om at dette går vekk etter fødselen da? Hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå