Gå til innhold

Maserier???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjennes/føles maserier? Noen som kan prøve å forklare? Er maserier tegn på at noe vil skje snart, eller kan man ha maserier lenge (hvor lenge) i forkant av fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan nok vær ulikt folk mener med maserier. Jeg tenker at dette er rier under fødselen som ikke er godt for noe, altså ikke bringer fødselen framover, men bare " maser". Man snakker også om å ha gode rier, altså ting går framover. Ofte kan smertestillende medikamenter gjøre at man får mer maserier, og at fødselen dermed går tregere.

Skrevet

Hmmm....Misforstått litt jeg da...Trodde maserier var såkalte "falske rier".

Skrevet

jo..mase rier blir vel falske rier..dette fikk jeg endel av med min første.ca 2 uker før termin begynte det på meg...og jeg gikk 12dager på overtid..hehe...det var litt kjedelig!!sterke kynnere som gjorde vondt i magen som kom gjevnelig, men ikke under 5 min...sånn var det på meg!!sikkert forskellig fra pers til pers.

Skrevet

Jeg har en del maserier. Jeg opplever det som sterke kynnere samtidig som jeg har en jevn menssmerte. Kommer gjerne om natten og gir seg etter noen timer. Det er heller ikke regelmessig, kommer i "rykk og napp" uten noe fast møster.

Skrevet

Hm.. føler kynnerene "drar" mer oppe på magen magen kan da stå i alle vinkler og er knallhard. Maseriene "drar" mer nederst i magen, der en har vont når en har mes smerter. De har en mer intens"snerk" over seg.. ofte med litt stikkninger..men magen står ikke i alle vinkler og den blir enda hardere på en måte. Sånn opplever jeg det... for noen kan det være tegn på at noe er på gang, med andre ( som meg) har det ikke hatt noen effekt, som legen sa: Noen må bare tåle mer en andre :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...