Storebror & Lillesøster Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Jeg tenkte at jeg like godt skulle gi han grovbrød/kneip,slik som vi spiser selv,men hørte noen sa at man burde begynne med loff fordi det var ikke så sterkt/hardt for magen,stemmer dette? Og hva gjorde dere,vi spiser ikke loff selv og syntes ikke det er noe mat i det,så vil helst gi grovbrød,kan jeg det? Merket dere noen forandringer med magen/avføringen etter dere begynte med det? Og når jeg først er igang så maser jeg litt til,hvor gamle var barna da dere begynte,og når sluttet dere og dele opp skivene i små biter (hadde dere skorpe på)
Gjest Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Jeg baker brød selv som hele familien spiser
Torpekjærringa Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Begynte med grov kneip brød vi....- slik resten av familien spiser!
Sentralstøvsugeren Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Jeg har hørt at man absolutt IKKE skal gi de små loff. Det klumper seg i munnen og er vanskelig for dem å svelge. Jeg ga grovt. Jeg ga henne bittesmå biter til å begynne med da hun var ca 7 mnd. Nå er hun 9 og får ca 1 x1 cm store biter.........
guttejente Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Jeg gir barnebrød fra baker hansen. ingen harde skorperog passe grovt. og veldig godt.holder seg ferskt lenge
Storebror & Lillesøster Skrevet 30. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2007 Ja,helt enig,det var det jeg sa til dem at loff ikke var noe greit siden det klumper seg og legger seg oppe i ganen,eller så kan de sette det fast i halsen.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Vi holder oss til kjempegrovbrød i. o. m. at eldste mann har diabetes.. Men, når småen beynner med brødmat, blir bi nok te å kjøpe mindre grovt brød, ikke kneipp (blæh)..
Leeloo76 Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Jeg baker ganske grovt brød (blander rugbrød og firkorn og har i litt valnøtter). Snuppa på 16 mnd. spiser dette uten problem, tar bare av skoppa oppå, den blir litt hard å tygge på( blir jo aldri ferdig .
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Grovt brød er bra for magen. Det sa HS. Gir sjelden Daniel loff, fordi det er ikke så bra. Husker ikke hva HS sa om det, men det beste var de grove brødene iallefall. Ga alltid me skorpe på, for å få han vant til å spise den. Gjør det fortsatt. Han begynte me brødskive da han var rundt 6mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå