Gå til innhold

Trenge rlitt hjelp (ang mens og ul termin)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ca 10 dager forskjell fra menstermin og ul termin. mens termin er 27 okt og ul er 07 nov.

Jordmor sa at ungen min er stor så hun lurte på om hun hadde tatt feil på termin, men var ikke sikker fordi hodeomkretsen stemte.

Det jeg lurer på er om det har veldig mye å si? Jeg tror det er mens termin og lurer på om jeg skal gå ut ifra den. Hvorfor velger hun å ta ul framfor mens pga hodeomkrets? Skjønner dere hva jeg mener??

Grunnen til det er fordi jeg har en samboer som ikke jobber i norge for øyeblikke. Vil være sikker på at han kan komme til fødsel.

Hører veldig mange som sier at de fødte nærmere mens enn ul termin. Jeg er førstegangsfødene. Hvordan var det for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk 12 dager forskjell mellom mens og ul-termin..

beybisen er stor så passer best til første dato (som var mens) meeeeen blir ikke endret på da ul er den "rette" terminen..

pga mellom uke 18-20 er alle beybiser "like". Derfor har de standardmål å gå etter og kan ut i fra det fastsette termin. Etter uke 20 vokser alle ulikt og kan da være større eller mindre enn gjennomsnittet... men når man tar hovedultralyden er alle lik...

slik har jeg forstått det..

hvis du ble noe klokere... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...