Gå til innhold

Onde stemødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja vi er jo så onde vi stemødre. Uffameg !!! Stakkars mennene våre som har blitt forhekset av oss. Vi er jo så fæle med dem, og holder de i fangenskap. Tvinger de til å holde seg unna eksene sine,barna og det hele. Og så drar vi dem med på ferieturer, uten å spørre eksene deres om lov først. Fysjameg for noen fæle monstre vi er. De stakkars mennene har ikke noe valg selv, for vi har trollbundet de, og tryllet bort deres minne. Dermed har de helt glemt fortiden sin. Hvor godt de hadde det før... med en kvinne som var så mye godere og snillere enn vi onde er. Hadde de fått tilbake hukommelsen sin, så hadde de nok stukket i fra oss onde. Kanskje de da ville hatt eksene tilbake, og den gode tiden de hadde med dem??? Uff, nei vi får nok bare holde dem i fangenskap videre, ellers så stikker de tilbake til de fantastiske eksene, og lar oss få det slik som eksene har det nå.

...og det kan jammen ikke være lett alltid. All den bitterheten, frustrasjonen, sjalusien etc. Og det verste må jo være det å ikke ha kontrollen lenger. Uffameg

Rart de ikke har makt nok til å holde på kontrollen, ja siden de er så gode og snille så burde jo det i stedet ha forhekset mennene, og ikke vi onde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,ja!Det kan ikke være så morsomt heller for en stemor og alltid bli minnet på at mannen du elsker har barn med en annen, noe som for alltid vil knytte dem sammen!At en annen kvinnes barn vil foralltid kunne stille krav og ha samme rett på DIN barnefar, som dine barn har!Det kan heller ikke være lett når man lar sin egen sjalusi gå utover et lite barn som ikke kan noe for at foreldrene gikk fra hverandre!

Når man saboterer et samarbeidsforhold mellom to foreldre pga sin egen usikkerhet!

At svigerforeldre velger og holde kontakten med barnemor, for også de har en fortid sammen!At de ikke velger å kutte all kontakt fordi DU mener det er det rette!!

Grunnen til mange av dere stemødres vrede her inne, er etter min mening at dere forsøker og dekke over hvor usikker en annen kvinne gjør dere!Dere var ikke først!Og det er noe som er tungt og svelge!

Om dere forsøker i hvertfall og forstå oss biomødre!Ikke tolk alt vi gjør som om at "nå er hun ute etter og ødelegge forholdet mellom oss, fordi hun vil ha han tilbake"!

Det er en grunn til at forholdet tok slutt!Men barna er der, og da må alle samarbeide, selv om det ikke er lett!

De fleste oppegående biomødre vil bare det beste for sine egne barn, akkurat som dere vil det beste for deres!

Skrevet

Til anonym over her

Jeg er en mann/ far, og før jeg traff min kone så hadde jeg tre forhold bak meg. Eks nr 2( ekskone,selv om det ikke betyr noe mer fra eller til) , ble mor til ett av mine barn, og de to andre barna mine har jeg med min kone. Hun andre som er mor til særbarnet mitt, er som de andre eksene, kun en eks fra fortiden. Ja hun er barnets mor, men kun det. Når du skriver at en mor og en far alltid er knyttet sammen på grunn av barnet, så blir jeg kvalm. De fleste blir kvalm av å tenke på sine ekser (som regel kan vi ikke fatte hva vi så i de en gang), og det at en spermcelle traff denne eksens egg en gang, betyr i dag ikke noe mer enn de gangene de har bommet. Det eneste som betyr noe fra det forholdet er barnet. Men i de fleste menn vil egentlig ikke fortsette kontakten med denne eksen heller. Men nødvendig er det jo til barnet er såpass stort at en ikke behøver å kommunisere med moren lenger. Nå er min sønn 10 år, så det er vi to som holder kontakten på alle plan. Mora hans driter jeg regelrett i. Tror det finnes ganske så få menn som føler seg knyttet til en eks bare fordi de det kom en unge ut av forholdet.

En far som gir blaffen i alle sine ekser, enten en spermcelle traff, eller ei

Skrevet

Å, jeg er så glad for at jeg ikke har slike biomødre og forholde seg til. Jeg er en av de heldige hvor bimor faktisk er ferdig med min mann og ditto andre veien. Når anonym over her (altså ikke far, men det innlegget han også kommenterte) legger ut slike innlegg, blir jeg så utrolig takknemlig for at jeg ikke må forholde meg til slike som henne. Med folk som henne kan stemor være så oppegående hun bare vil: det vil jo aldri bli et godt forhold mellom partene. Hvis man i tillegg har en stemor som er av samme kaliber er jo kaoset komplett.

Takk for at du hjelper meg til å være takknemlig for dette.

Lise:)

Skrevet

Du far!

Jeg synes det er litt merkelig at man ikke skal forholde seg til hverandre når man har et barn sammen. Man skal da ha noen felles kjøreregler, man må følge opp skole, fritidsinteresser.. Ikke minst kommer det en dag konfirmasjon, og dette skal da begge delta på, kanskje bryllup og barnebarn.

Jeg driter ikke i min eks. Jeg snakker med ham flere ganger i uka og dette er vi avhengig av for at vi begge skal kunne følge opp ungen vår. Det verste av alt er jeg faktisk liker eksen min og synes han er en trivelig kar. Jeg blir ikke kvalm av å tenke på eksen min, jeg er da ikke fjortis heller.

Skrevet

Kanskje du er en av de som ikke er over eksen enda ( du anonym over meg her)

Vi har våre kjøreregler i vårt hjem (gjelder alle barna her), og hvilke kjøreregler moren til særbarnet har er opp til henne. Ting gutten får lov til av moren, trenger han ikke ha lov til her. Sånn funker det når ungene er på besøk hos andre folk også. Ting de får lov til hjemme, trenger ikke være tillat når han er hos hos kompisen.

Når det gjelder konfirmasjon, så er det jo ikke bare meg, gutten og moren hans som er der. Vi blir nok et helt selskap. Moren fikser nok det hun vil selv, og vil hun ha meg og kona til å gjøre noe, så er jo det ok. Regningen på halve gildet får jeg nok utdelt.(ingen fare for noe annet)

I kirken sitter jeg med min kone og våre barn. Det gjør jeg i selve selskapet også. Hadde vært unaturlig med noe annet. Det samme gjelder i hans eventuelle bryllup en dag. Og barnebarna han kommer med, vil alltid være velkomne i min kones og mitt hjem.

Så her er det ikke plass til noen eks nei (selv om hun er moren til gutten). At hun er tilstede ved diverse begivenheter som har med min sønn å gjøre, er greit nok for meg. Mange andre folk der også, og hun er bare en i mengden.

Ja du kan gjerne inbille deg at jeg er sær, men jeg kan banne på at sånn tenker de fleste mannfolk. Det er barna som betyr noe, ikke mødrene. ( vel bortsett fra de en er gift med da)

Skrevet

Til anonym 09:59.

Du sier det akkurat som det er ja!!!!!!!!!!

Helt riktig alt det du sier...

Stemødre må slutte å klage over biomødrene og barna.

Dere er da voksne mennesker og burde ikke ha gått inn i forholdet , hvis dere ikke kan takle barna og eksen ..!!!!

Og har man barn sammen... burde man være et godt forbilde....

og vise sine barn at man kan respektere og forholde seg til

den andre forelderen.

Skrevet

Denne tråden ble nøyaktig det HI prøvde å ironisere over. Når jeg så et slikt innlegg, trodde jeg seriøst noen biomødre med litt mellom ørene skulle svare, men så blir det hele bare latterlig når det kun er biomødre som er helt ute å sykler med sine holdninger som svarer.

Vet at det finnes stemødre som ikke har sunne holdninger til stebarna sine, og prøver ikke å unnskylde de på noen måte, men når en biomor skriver her at man kun vil det beste for barna sine, samtidig som man har slike holdninger, da må man jo spørre seg om de har mistet grepet på virkligheten.

For å oppklare en ting: Han er sammen med en ny kjæreste nå, han har barn med deg,men det er stort sett det eneste dere har felles. Det hjelper ikke å gjøre ting vanskelig eller være vrien: Han er fortsatt ikke sammen med deg. Om det er biomor eller biofar som avsluttet forholdet er for mange knekkende likegyldig, så lenge den ene ikke har det bedre enn den andre.

Med en slik tankengang kommer man jammen ikke langt her i livet. Noen ganger blir jeg sjokkert over folks holdninger, denne gangen over biomødre som ikke ser andre enn seg selv - tilogmed når det dreier seg om xer.

Skrevet

En stemor/stefar skal da ikke være nødt til å takle eksen til sin partner.

Mener du at dersom en eks går inn for å lage mye problemer for faren og stemora til barnet sitt, og stemor ikke takler henne, så skal hun gå ifra mannen sin? Mener du at en kvinne er nødt til å tåle eksen til mannen sin, og droppe mannen hun elsker, og ønsker å leve sitt liv sammen med, dersom hun ikke makter dette?

Ha ...ikke rart enkelte stemødre får noya da altså. Hva i himmelens navn er det du tror? At du fortsatt har makt over faren til ungen? At du fortsatt er en del av livet hans? Familien hans?

Hvor dum kan en bli?

Mannen som gir blaffen i eksene, enten spermcella hans traff eksens egg eller ei

Skrevet

Det var Lise som skrev den over her.. Ser nå at mannen har kastet seg på med et innlegg under her, og vi er vel så godt som enige i denne saken..

Takker høyere makter for at jeg slipper å forholde meg til biomødre som fortsatt mener de har "makt" over sine Xèr

Lise:)

Skrevet

Tror jeg ville omformulere onde stemødre.....Det er snakk om usikre stemødre.

Jeg er gift på nytt,og har INGEN ønsker om å være med min eks...(det har forresten ingen andre kvinnfolk heller...-)

Men allikevel blir jeg beskyldt for å være en biomor som KUN er ute etter å få tilbake eksen av dere stemødre her inne.....

Om dere klarer å dempe usikkerheten deres,og kanskje forsøker å se ting fra barnas side,så vil dere få et mye bedre forhold til barnas biomor!

Skrevet

Helt enig med deg anonym over her...

Du har så rett så rett !!!

Skrevet

Jeg er biomoren som svarte HI!

Jeg er også godt gift med en mann jeg elsker inderlig!Og når jeg ser på eksen min må jeg nesten le, jeg lurer i hvertfall veldig på hva jeg en gang så i han!

Jeg kommer også veldig godt overens med hans nye kjæreste, som klarte det jeg ikke klarte, nemlig og gjøre en voksen mann ut av en liten gutt, noe det står stor respekt av!

Men jeg er så inderlig lei av at når Biomor tenker på sitt barns beste, så blir dette automatisk tolket av dere stemødre at "nå er hun ute etter og få han tilbake"!Det lyser av usikkerhet!

Uansett hvor ferdig jeg er følelsesmessig med barnefar, så vil han foralltid være far til mitt barn!Og nettopp derfor ønsker jeg han og hans nye familie alt godt i verden!

Vi har en historie, og fordi det er barn inne i bildet kan man ikke bare kutte all kontakt, slik som man ellers ville ha gjort!Men det er ikke dermed sagt at jeg har en skjult agenda for og vinne han tilbake, hver gang jeg ringer han!

Hver gang Biomor forsøker og si sin mening på vegne av sine barn, blir det dolket ned med at mor tenker egentlig ikke på barnet, men på seg selv!

Jeg er heller ikke innteressert i og blande meg borti hans familie, slik som mannen her inne skrev!Jeg har min egen!Men jeg er fortsatt glad i mine ekssvigerforeldre, like så som jeg vet at de setter pris på meg. Og vi har fortsatt god kontakt!Men den kontakten går ikke på bekostning av eks nye kjæreste, hun er nemlig hans kjæreste, ikke jeg!Men vi har kontakt fordi vi har kjent hverandre i mange år og jeg vil for alltid være mor til deres barnebarn!

Men stemødre, ikke la deres egen usikkerhet ovenfor stebarnets mor gå ut over barnet!For er det noen som virkelig trenger kjærlighet, bekreftelse og omtanke fra FAR, STEMOR og MOR, så er det et lite barn som føler at far ikke er far lengre, fordi han har en ny familie som barnet ikke er en del av!

Skrevet

Amen !!!!!!!!!!

Akkurat som jeg skulle sagt det selv !!!!!!!!!!

Skrevet

Tror nok de fleste biomødre som lager sjau, er de som er usikre her ja. De er livredde for at barna deres skal gå glipp av noe. At faren deres skal være mer glad i barna som bor hos ham. Problemet deres er at de vet at faren er mer knyttet til barna han har boende hos seg. De han har sammen med kvinnen han elsker. Mye sjalusi i dette. Derfor blir det til at de krampeaktig gjør alt de kan for å "skyve" barnet på far. Så han ikke skal "glemme det". (Hører jo ofte biomødre si her inne at de føler at barnet deres er offer, pga at far har fått ny familie, og dermed blir det barnet annenrangs)

Skrevet

Ja, og verden er et paradis pakket inn i rosa silkepapir! Eh.. PANG!

Jeg må bare stikke hull på bobla di, for du aner tydligvis ikke hva du prater på. Det er så lett å si at " dere er da voksne mennesker som ikke burde gått inn i forholdet hvis dere ikke kan takle eksen og barna".

Man vet ikke hva man går til før man er inni det.

Man kan ikke vite at eksen er slik eller slik, eller at den og den situasjonen med at han har barn fra før kan bli vanskelig, og at ting kan bli komplisert.

Hallo?

Da kan man liksågodt si til de biomødrene som har gått ut av forholdet at "ja men du visste hva du gikk til, du visste at han mest sannsynlig fikk seg ny dame og muligens fikk unger med henne, da må du bare takle alt og slutte å klage".

Biomødre sitter OG inne med masse frustrasjon, som kommer tydelig frem her.

Det er ikke problemfritt for noen parter. Og det er menneskelig og være frustrert og føle at ting stopper opp iblandt.

Det er en grunn til at veldig mange stemødre syns det er vanskelig.

Men nå har det seg slik at når man forelsker seg, så er alt rosenrødt, og man føler man kan fikse ALT som måtte komme i veien.

Plutselig etter en stund, kommer hverdagen brått på, og man merker at ting ikke var så lett allikevel. Slik er det i de fleste forhold tror jeg, uavhengi om det er unger fra før inni bildet eller ikke.

"stemødre må slutte å klage over biomødre og barna"...?

Det er ikke sikkert at det er ment som klaging, men når ting gjør deg frustrert så hender det at du deler det med andre eller?

Kanskje for å få råd eller andres mening og synspunkter på ting?

Det er sånn det fungerer med det meste.

Det er ikke svart hvit. Det er noe "i mellom" også..

Skrevet

Jeg tror ikke far er noe MER knyttet til barna han har med nåværende partner. Men er enig i alt det andre du sier.

Og biomor: TRO MEG,- det trenger ikke ligge sjalusi eller usikkerhet hos stemødre fordi om de syns ting er vanskelig.

Men noen ganger gjør det det. Hva så? er det ikke ganske natulig?

Ekser er aldri et artig tema. Man vil helst at ekser skal være ekser.

De har tross alt delt intime og gode stunder med sin partner, og vet at de en eller annen gang hadde det bra sammen.

Ekser vil man helst skal være ute av bildet når man starter et nytt forhold.

I disse tilfellene er det jo ikke slik. Man må liksom godta at eksen ringer og sender meldinger og at man møter opp på ting som har med ungene å gjøre.

Det er ingen behagelig følelse, men dog meget naturlig å føle det slik, samtidig som det også er nødvendig for barnet/barna.

Man er seg selv nærmest, og det vil selvsagt mest naturlig bli et lite "turn off" for forholdet. Trenger ikke, men KAN!

Samme med biomødre: det trenger ikke være sjalusi inni bildet, men det er meget naturlig om det er det.

Om det ikke går direkte på sjalusi ovenfor den nye partneren til eksen, så går det kanskje på som nevnt over,- at man er redd sin unge/sine unger skal føle seg tilsidesatt den tiden de er hos far, fordi de ser at far har en annen partner enn mamma, og kanskje fått nye barn med dette mennesket.

Man er redd barnet sitt vil føle seg mindre glad i og mindre verdifullt.

Men slik er det ikke, biomødre. Dere har ingenting å frykte. For de fleste oppegående fedre er like glad i alle barna sine.

Det er faktisk større sjans for at de favorittiserer de barna han har fra tidligere forhold, pga at de ikke er der på heltid. Og da skal han gjøre ekstra stas på de når de er der.

Stemødre sitter med den samme frykten der. De er redd partneren er mer glad i sine første barn osv.

Men jeg tror vi skal lære av denne herremannen som har skrevet inn innlegg her, - Menn er ENKLE! De tenker ikke slik.

Vi jenter er ekstreme til å tenke detaljer og "hva hvis" osv.

Jeg tror vi bare må gi fra oss litt kontroll.

En eks er en eks, et barn er et barn, og en partner er en partner..

Skrevet

Jeg er faren som har skrevet her

Joda jeg tror nok de fleste menn blir mer knyttet til barna som de bor sammen med. Det er klart det. MEN en viser det jo aldri da. Jeg gjør ikke forskjell på barna når de er samlet her hos meg. Faktisk får jeg litt dårlig samvittighet overfor sønnen min som bare er her av og til. Jeg får dårlig samvittighet for at jeg er mer knyttet til de jeg har boende her.

Tror nok de fleste menn i samme situasjon har dårlig samvittighet for dette. At de er mer knyttet til de som de bor sammen med. Det er derfor noen av de, prøver å skjule dette ved å ta seg mer av særbarna når de er på samvær.

Skrevet

Hm.. det har jeg ikke tenkt på...

Veldig godt å få en manns syn her inne. Det hjelper mye på frustrasjoner og bekymringer.

Takk:)

Skrevet

Lassi 83....

hvis du faktisk er 24 år...

så kan du vel bare holde kjeften på deg...til du får litt livserfaring...

Skrevet

Anonym over her som hetser Lassi

Hva er ditt problem da????

Hvorfor i all verden skal hun holde kjeft???.

Skrevet

Ha ha, jeg må bare le.

Som 24 åring kan man faktisk ha en del livserfaring og meninger om ting.

Hvis du har så mye mer erfaring så kan ikke du komme med litt mer konstruktiv kritikk og meninger hvis du er uenig i hva jeg har skrevet her?

Og ikke bare komme med en slik barnslig kommentar som "hold kjeften på deg".

Sett da for pokker meg ord på meningene dine da og ikke gjem deg bak "anonym".

Sånne som deg er med på å gjøre dette forumet usaklig.

Skrevet

Virker som dette var en av (bio)mødrene fra "varmere strøk" (og da mener jeg ikke syden ;), slike innlegg fungerer faktisk ganske bra som bekreftelse på at disse menneskene (nasty biomødre/stemødre) finnes både der ute og her inne og er ikke bare noe vi (på andre siden) innbiller oss ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...