mamma tiL 1stor+2små Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Var hos legen i dag og hun målte blodprosenten min og den var ikke gått noe opp på den ene jernsprøyta jeg har fått. Hun satte en i dag og vil sette to i neste uke og så ta blodprosent,jernlager og en del andre prøver for å se om ting blir bedre. Hvis det ikke blir bedre,vel da kan jeg se langt etter å få tatt ut spiralen denne måneden også. Irriterer meg at den ikke kunne ha gått opp bitte bitte litt i alle fall. Vel,vel vi får se hva blodprøvene om en uke sier.
Maud Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Det var dumt! Håper prosenten beveger seg litt til neste uke slik at du beholder troen på at dette skal ordne seg. Trøsteklem fra meg
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Så rart at det ikke har gjort noe utslag... Men husk på at det finnes syneregister, dvs stoffer som virker sammen og forbedrer hverandres funksjon. Derfor er det lurt å ta C-vitamin, folinsyre og kobber i tillegg for å ta opp mest mulig av jernet i kroppen! Samtidig som du skal holde deg mest mulig unna antagonistene, og i dette tilfelle når du tar jern er det sink, e-vitamin og Q10 du bør unngå, for disse motvirker opptaket av jern. Lykke til!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 30. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2007 Takk,takk for gode råd. Viste det om kobber ei heller sink, e-vitamin og q10. Godt med gode råd.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Sort te, kaffe og alkohol er kraftige hemmere av jernopptaket!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 30. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2007 Hm,har hørt at rødvin skal være godt for blodprosenten, er det feil??? Ikke det at jeg sitter og drikker hver dag,men det hender jo at vi tar et glass rødvin til maten,bare for kos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå