Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Noen som har født, og knøttet har veid mellom 4,5 kg og 5 kg? Vekten på knøttet er estimert til 4,6 sist fredag - og de ville la meg gå en uke til, fordi den la på seg max 200 g på denne uka. Hodemålet var ikke så stort. De håpet at det ville starte av seg selv, men det har det ikke gjort.Nå er jeg egentlig mest redd for at det skal gjøre enda mer vondt siden den er stor og at jeg skal revne alle veier. Det hjelper ikke noe særlig at de sier at jeg er høy og kraftig - og derfor skal jeg tåle dette fint. Skal dit i morgen tidlig - men jeg er så utrolig sliten, full av vondt og lei meg - at jeg tror jeg kommer til å bare hylgrine. Jeg er 10 dager på overtid i dag. Noen som har noen positive erfaringer som kan hjelpe meg litt nå?
99ngs Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Hei! Jeg fødte en gutt på mye over 4 kilo for 7 år siden og det er hodet som er størst uansett sier "min" jordmor =o) Jeg måtte ikke sy et eneste sting jeg, så det går nok veldig bra!! Dette klarer du fint!! Skjønner godt at du er lei nå, så jeg ønsker deg lykke til og håper du føder i natt??? =o) Ps. Du får bare si fra at du ikke orker å vente lenger (at du er utslitt), så kanskje de setter igang for deg =o)
Bea har snart 4 barn? Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 2jenta mi var 4545gr og ikkje værre å fø enn dei to andre, rivna ikkje i det hele tatt og fødselen tok 3,5 timer fra eg våkna om natta til ho var ute.......ingen smertestillene og alt helt ok.og eg er ikkje spes stor :164cm høy
~Valentina-Mateo&Lucia~Mamma Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 gutten min var 4550gr og var ikke noe vanskelig å føde.Var en helt grei fødsel,rivna ikke ,de klippte meg litt,måtte sy 4 sting etterpå.så alt i alt helt fint
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Takk skal dere ha jenter - det hjelper å se at det ikke er noen grunn til panikk enda. Skal på sykehuset til jordmor og lege i morgen tidlig, så får vi se. Masse hilsner fra HI
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Nå er du vel 11 dager over tida...hadde jeg vært deg hadde jeg krevd igangsetting om 3 dager uansett størrelse på baby. Vektestimeringa har forresten en feilmargin på 500 gr, så kan hende at babyen ikke er så stor...uansett hodemålet som er det viktigste!
Gjest anouschka with Love Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 Skjønner at du tenker på dette, men spurte min bestemor som fikk barn 2 og 4 og de veide 5 kg. De to andre barna hennes veide 3.5 og 4. Hun sa det ikke var noe forskjell! Tror det går mer på bekkenet til mor.
Willy Wonka Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 Jeg har ei venninne som er 1.50 høy og kjempe tynn....fødte en jente på nesten 5 kg. Gikk så fint, atte......ingen problemer med den fødselen.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #9 Skrevet 31. august 2007 Hei igjen. Har tilbragt formiddagen på sykehuset hos jordmor og lege. Det blir igangsetting i morgen tidlig. Skal møte opp på føden kl. 8.30. De lurte på å legge meg inn i dag bare for at jeg skulle være der til i morgen, men alt er greit - så jeg fikk lurt meg hjem. Da kan jeg heller komme uthvilt i morgen tidlig. Det var fullt på føden i dag. Det skal bli godt å komme "i mål" - har fått ertet opp isjasen i tillegg til bekkenløsningen - og det blir ikke bedre før småtten kommer seg ut. Nå gleder/gruer vi oss til i morgen :-) Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå