Gjest Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Trodde virkelig noe var igang i stad, satt lenge lenge med vonde murringer som først var konstante og deretter gikk over til å komme med ca 10 min mellomrom. Men det gav seg =( men litt nytte gjorde det vel? nå kommer det bare innimellom og ikke så vondt... Fikk også bekreftet at stikkingene jeg har (stikkende smerte nedover i underlivet) er modning. har hatt disse i noen dager men har ikke kjent noe i dag enda. hun sa det ville gi seg før fødsel... Slimproppen har gått delvis i dag (regner ihvertfall med det er den, har ikke hatt slimete utflod på mange måneder men i dag har det kommet en del gult/blankt slim...)... Så noe skjer ihvertfall... Men hvor lenge må jeg regne med å gå rundt slik? en dag? En uke? en måned? Hehe ikke at dere er synske da, men tenkte på dere som har født før... kjenner dere dere igjen? =) takk for alle svar!!! er forresten 38+2.
conney skal ha nr 2:) Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 da jeg var like langt som deg lurte jeg på det samme.. Her sitter jeg..40 iker i dag, ble strippet for 2 gang i dag, skal tilbake i morgen viss ikke noe skjer i natt..så skal jm se hva de skal gjøre med meg, for jeg har hatt maserier i 2 uker nå..og er helt utslitt for å si det mildt.. Håper du slipper å ha mye vondt..det er ikke noe godt men lykke til
Gjest Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 uff uff =( håper det skjer noe med deg da, eller at de tvinger det igang... hehe for å gå sånn kan IKKE være godt altså... blir jo helt utslitt etter en dag med dette... hehe... lykke til!
mamamaria Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Veldig vanskelig å svare på selvfølgelig, for det kan gå alle veier... Selv er jeg alltid (4.gangsfødende nå) moden lenge før fødselen. Har aldri sett slimproppen, så det vet jeg ikke noe om, men har hørt at den også kan komme en god stund før fødselen, opptil noen uker før. I de andre svangerskapene mine var jeg moden og gikk med alt opptil 4 cm åpning i flere uker uten at noe skjedde. Sistemann kom 2 dager etter termin, men da hadde jeg 7 cm åpning før noe som helst skjedde og vet at jeg hadde hatt hvertfall 3-4 cm åpning i noen uker før det. Jeg har også alltid hatt masse kynnere/maserier... samme denne gangen (er i uke 37), og de har tydelig gjort masse forarbeid, siden jeg har født veldig fort hver gang. Men modningsprosessen kan altså ta ganske lang tid... desverre.
Gjest Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 tak for svar! ja det er like greit noen forteller til meg at det kan ta tid, vil ikke skape falske forhåpninger heller. så når jeg har vondt tenker jeg modning og ikke rier frem til jeg er helt sikker! men ser ihvertfall positivt på smertene da, det har jo noe for seg!
@nne p@ l@nne Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Har født tre ganger og alle gangene har det vært forskjellig. Med nr en merket jeg ikke stort til modningen før jeg fikk rier og skulle føde. Med nr to varte det noen dager (som jeg kjente i hvert fall) og nr tre hadde jeg vonder i flere uker. Vet jo ikke om det var modning i alle ukene da men når jeg til slutt ble sjekket hadde jeg 4 cm. Fødte dagen etter at jeg ble sjekket.
Gjest Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Jeg har også brukt å gå leenge med modning. Sist vet jeg jeg gikk over en uke med 3-5 cm åpning. Når fødselen da setter igang, går det veldig kjapt, og siden vi har lang vei til sykehuset, regner jeg med å føde hjemme denne gangen. Blir som regel en intens fødsel men så er det over på 1-2 timer. Nå er jeg i uke 38 og hadde 2 cm og nesten helt modent på mandag. Hun skulle se det an denne mandagen også. Har hatt masse harde kynnere og nedpress framme, men ikke noe som minner om fødsel enda. Ting tar tid med andre ord.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Kjenenr man stor forskjell på modning og kynnere? Jeg har født 1 gang før, men ikke hatt slik jeg har nå. Hender jeg har kvelder med opp til 15 kraftige kynnere som trykker i rygg og nedre del av magen, er dette modning? er i uke 36 nå. HVem sjekker åpning, jordmor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå