Gå til innhold

RIKSEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer derfra de kan dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv fødeplass på riksen, og har hatt et komplisert svangerskap, og vært innom der rett som det er, så føler meg veldig trygg på plassen jeg skal føde. Men om du kan utdype litt mere hva slags erfaringer du er på utkikk etter, så skal jeg prøve å svare etter beste evne :-)

Skrevet

Har hatt en prematur fødsel her, oppfølging i begynnelsen av dette svangerskapet, og vært sengeliggende her i nå over 10 uker. Så mulig jeg kan svare deg på mye av det du lurer på, spør i vei :)

Skrevet

Hei

jeg lurer litt på hvordan jordmørdrene er. Tar de seg tid og er de rolige og vennlige?

Hvor mye blir man overlatt til seg selv etterpå?

Er det rent der? Det er så mange ting jeg lurer på egenlig

tusen takk for svar

Skrevet

Jordmødrene her er helt fantastiske vil jeg si! Vi skryte spesielt av Brita, Lena og Solrunn. Under min premature fødsel i fjor hadde jeg Toril, hun var rolig og fattet, forkarte alt underveis, tilbydde forskjellige smertestillende og var helt super rett og slett, spesielt siden det var under noe helt annet enn normale omstendigheter.

Hvor mye man blir overlatt til seg selv kan man aldri si, fordi det kommer ann på hvor mange fødende det er og hvor mange som er på jobb, men tviler på at du blir liggende alene hvis ungen er ute når som helst (også har du en fin snor å dra i hvis det er noe du vil ;))

Jeg syns ikke det er noe å klage på når det gjelder renhold. Det er innom en renholdsarb.om morgenen og vasker, og fyller på med det som trengs av bind, skjorter, håndklær, såpe.

Og en kommer innom i løpet av dagen og ser etter om det trengs å vaskes, tømmer søppel og fyller på med det som trengs :)

Da noen flytter ut av rommet så kommer noen å vasker kort tid etter, en ren seng blir trillet inn slik at alt er klart til neste :)

Eneste jeg har hørt noen klage på er at det ikke vaskes så ofte i brakkene der foreldre med barn på nyfødt intensiven ofte bor.

Men det er vel liten sjanse for at du havner der uansett, og skulle man havne der så blir det nok ikke det som opptar deg.

Barsel avd. kan jeg desverre ikke utale meg om, for der har jeg ikke vært ennå :)

Er det noe mer du lurer på så spør, kanskje jeg kan svare deg!

Skrevet

TUSEN TAKK FOR SVAR!! Det var veldig betryggende altså! Er veldig spent! HÅper alt går bra med deg og lykke til videre! HÅper bare det ikke er fult den dagen jeg kommer. Har forstått det slik at det bare er fire føde stuer der?

Skrevet

Noen flere som vet noe om riksen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...