Gå til innhold

I hvilken alder er det vanlig å

Anbefalte innlegg

Skrevet

la barna delta på organiserte aktiviteter ala svømming, ballett, kor, fotball, ridning, turn etc?

Er det geografiske forskjeller på dette mon tro?

Vi bor i Bærum. Her oppdaget jeg at det nærmest er forventet at junior som snart fyller 4 deltar på aktiviteter i andres regi. Er det vanlig praksis overalt i landet?

Hva mener dere er passende alder å la barna delta på slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, det var tidlig å begynne å forvente slikt. Min kar har fått plass på musikkskolen etter særskilte vilkår, han er fem og skulle normalt sett ventet ett år til han begynte på skolen.

Vi bor på bøgda, og jeg kan ikke huske etter noen som er under skolealder som er med på arrangerte aktiviteter som ridning, fotball, turn osv. Men vet det finnes kor i nabobygda der de kan begynne fra 4 år.

Skrevet

Jeg bor i Bergen, jeg da.

Og her er det veldig vanlig (og svært ønskelig virker det som) at de små lovende blir tuppet avsetd på turn når de er 4 - mens fotball, svømming, , kor er ved sånn ca. 6 år - ridning, friidrett, karate, sykling, cross kjøring på liten søt mc, ishockey og slikt er ved ca. 8 år,og orientering, klatring ved rundt om 10 år.

Hva som er passende alder kommer ann på aktiviteten - barnet og ikke minst på foreldrene. Har man fek. ikke lyst å sende barnet på noen aktivitet - så kan man jo la være :)

Skrevet

dattern min og jeg skal begynne på dans etter jul..da er hun litt over to. men jeg skal være med de første årene da..

Skrevet

Her begynner eldstejenta(som blir 4 på søndag) på barneballett. Hadde tenkt å meldt henne på allerede forrige året, men det ble så mye annet med flytting og sån i midten av september at vi rett og slett glemte å melde henne på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...