lullen snart 4trollunger :) Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 etter mye smerter og slit viser det seg at jeg har fått svangerskaps migrene.. "lucky me" (not) har alltid vært plaget med hodepine i alle år siden jeg var bitte liten. så langt jeg kan huske tilbake egentlig. men det har aldri vært så ille som nå. etter at jeg har hatt ett "anfall" (kan vare i flere dager) så er jeg ikke "meg selv" igjen før det har gått 2-3 dager. blir helt utmattet og føler at hjernen min er på "standbye". legen min ville ikke gi meg migrene medisin nå som jeg er gravid og det er jo mer enn i orden for meg. (vil helst ikke ta noe i det heletatt) legen gav meg palargin forte og sa at jeg kunne ta paracet.. (har ikke brukt PF enda da jeg ikke tør helt) det jeg lurer på er om det er noen andre her i samme situasjon.? Hva gjør dere? Hvordan takler dere det?
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Hei Kjenner meg godt igjen der ja:( Hadde nå i sommer 3 migrene anfall i løpet av 2.5 uker. Og ett og annet anfall etter det. Og etter hvert annfall er jeg i dårlig form i 2-3 dager etterpå. Under mine anfall hadde jeg syke hodesmerter, synsforstyrrelser, oppkast, problemer med snakkingen og nummenhet i en arm. Jeg fikk palargin forte for smertene og afipran for kvalmen og spyingen(kastet opp mye under anfallene). Nå er det faktist 1 måned siden siste anfall og jeg håper jeg nå er kvitt det:) Er vist vanlig at det gir seg da man kommer litt lengre ut i svangerskapet, jeg er i dag 19 uker. Jeg synes du skal bare ta PF når anfallet kommer, det var det som hjalp meg! Med det samme jeg merket tegn til migreneanfallet så tok jeg en afipran og en PF og la meg ned for å prøve å sove meg gjennom anfallet. Lykke til og jeg håper for din del at det gir seg snart!!!
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Jeg hadde svangerskaps migene, prøvde akupunktur, da gikk det fra å ha konstant migrene til 3-4 dager i uken, etter hver behandling ble migrenen mer og mer redusert. I uke 19 var jeg helt kvitt den. Verdt å prøve. (begynte behandlingen i uke 14-15). Fysioterapi hjalp meg ikke (svangerskap 1).
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 30. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2007 ok. har ikke tørt å ta PF enda.. er vel kansje litt overnervøs med tanke på babyen. jeg var ikke så mye plaget med hodepine i første svangerskap. det ble verre etter fødselen. lille gutt er 4 år nå så det er en stund siden. det har bare blitt verre og verre med tiden, men det har aldri vært så ille som nå.. legen sa at jeg kunne ta 2 paracet 4 ganger i døgnet eller 1- 2 PF 3 ganger i døgnet. syns at det er litt mye..... som regel når jeg får anfallene så klarer jeg ikke annet enn å ligge i sengen. hver minste lille lyd, lys eller bevegelse får hodet til å eksplodere. har aldri hele mitt liv vært så sliten, redusert og utslått som etter et anfall.
2 barn,1 engel & 1 i magen Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Fikk migrene da jeg gikk med sønnen min for snart 10 år siden. Blir ikke kvitt det igjen. Eneste pausene jeg får er når jeg går gravid. Virker som det er omvendt fra dere
Gjest Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Jeg har brukt PF gjennom mesteparten av svangerskapet, det var ett trygt preparat fordi det har vært lenge på markedet. Merker ikke noe på babyen når jeg tar det.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 Får du aura i forkant, eller starter verken med en gang? Jeg får aura først (synsforstyrrelser som sier meg at jeg kommer til å få migrene innen en halv time) og dersom jeg tar 2 paracet med en gang jeg merker dette, hender det at hodepinen uteblir. Noen ganger får jeg vondt i hodet, men langt mildere enn en migrene. Dette er langt mer effektivt enn noen migrenemedisiner jeg har prøvd.
Angie77 Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 Jeg vet ikke om dette hjelper mot migrene, men det kan være veldig effektivt mot hodepine. Mellom tommel og pekefinger (uavhengig av hånd) ligger et akupressurpunkt som adresserer hodet. Hvis du klemmer her (ikke helt ytterst der det bare er hud, men på den bløte delen litt lenger oppe mellom fingrene) vil du kjenne at det gjør vondt/er ømt. Klem med tommelen på oversiden og med pekefingeren på undersiden (altså: den hånden du klemmer med). Ved å holde dette trykket (trykk så du kjenner det) så vil du kunne merke at hodepinen gradvis slipper taket. Jeg vet at migrene ikke kan sammenlignes med hodepine engang, men kan være verdt å prøve...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå