twoboys & a girl Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Betaler dere for fysioterapaut? Legen mente jeg ikke skulle betale, men fysioterapauten sa det bare var gratis for de som måtte gå med krykker.
Sunniva78 har to små Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Hæ? Jeg var til legen i dag, og fikk henvisning til fysio. Alt slikt er da gratis når man er gravid, er det ikke det da? Iallefall når man har henv. fra lege? Håper noen andre vet litt om dette, for jeg kan ikke skjønne at vi skal betale, samme hvor dårlig man er...
twoboys & a girl Skrevet 30. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2007 nei, alt er ikke gratis har betalt nesten 4000 kr siden jeg begynte hos fysio. Var gravid og har skiveutglidning, men nå når jeg fikk bekkenløsning så var jeg i dag å hentet ny rekvisjon. Men nei, man fikk kun gratis vis man hadde problemer med å gå å måtte bruke krykker. Har kjempe problemer med å gå de siste dagene, vondt uansett om man ligger, sitter eller går. Tok rek med meg å fikk bestilt bassengtrening på romsås, se om det funker.
lindamb Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 jeg har vert til behandling hos fysioterapaut for bekkenløsning og må ikke betale noen ting for det. Jeg går ikke på krykker, må si at jeg syntes det var et snodig svar fra både lege og fysiterapaut
Sunniva78 har to små Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Dette er hentet fra Anne Randi Høidahls bok "Bekkenløsning. Forebygge - avlaste - behandle. -"Forskning har vist at riktig fysioterapibehandling er nyttig for kvinner med bekkenløsningsplager. Derfor har kvinner som har gangbesvær og som får rekvisisjon fra allmennlege, rett til gratis fysioterapi i svangerskapet og i 6 måneder etter at behandling er påbegynt etter fødsel. For kvinner som har langvarige bekkenløsningsplager - såkalt kronisk bekkenleddsyndrom - kom det en ny regel 1.juli i år slik at de får gratis fysioterapibehandling dersom de har henvisning fra spesialist i fysikalsk medisin og rehabilitering." Men blir jo usikker når du har hørt andre ting her da... Vel, jeg får vel ringe fysio og høre!
twoboys & a girl Skrevet 30. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2007 Var fysioterapauten som, sa det. Legen sa det var gratis. Ble veldig usikker her. Takk for svar alle sammen.
Niem og Patrick Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Hmm.. Legen min sa hvertfall det var gratis.. Skal jo ikke koste noe å være gravid.. Snakk med nav om du er i tvil! For sist jeg gikk til fysio var etter en bilulykke i arbeidsbil, da sendte han bare dokumentasjon til nav om hvor mange timer jeg hadde hatt, og de betalte han.
Gjest Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Fått brev fra fysioterapeut som skal ha bassenggruppe jeg skal være med i. Det koster 80 kr gangen, gravid eller ei... Gjerne mer om man har enetime.
Athravil Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Er det på Romsås Bad? Fikk rekvisisjon av legen i dag, men har ikke fått somlet meg til å kontakte/lete opp fysioterapeuter eller basseng i området. Kunne vært greit å ha noe som var nærmere enn Lørenskog. Kanskje vi kan trene sammen?
*snart mamma til 2* Skrevet 30. august 2007 #10 Skrevet 30. august 2007 Jeg går til fysio 2 ganger i uken! jeg får alt gratis for legen skrev at jeg har gangvansker på henvisninga! Man må ikke gå med krykker for å få det gratis! jeg betaler 50 kr gangen når jeg er på bassengtrening.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #11 Skrevet 30. august 2007 Hei Tropical.... Lurte bare på hvor du går på bassengtrening??
de tre bukkenebruse Skrevet 30. august 2007 #12 Skrevet 30. august 2007 jeg betalte 240 kr første gangen de andre gangene må jeg betale 150 kr...det er billigere enn viss man ikke har henvisning fra legen:) men jeg trodde også at dette skulle være gratis...
EVSE Skrevet 30. august 2007 #13 Skrevet 30. august 2007 Jeg har også fått henvisning til fysioterapi pga bekkenløsning. Jeg kan gå uten krykker, men bekkenløsningen er såpass plagsom når jeg går at legen mente jeg hadde gangvansker. Han presiserte at det kun var henvisninger hvor det står bekkenløsning med gangvansker som var gratis. Så nå har ikke jeg betalt noe som helst de gangene jeg har vært hos fysioterapeuten.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #14 Skrevet 30. august 2007 Har fått samme beskjed som EVSE, altså at diagnosen må være "bekkenløsning med gangvansker". I begynnelsen hadde jeg "bare" vondt når jeg skulle gå, men kunne gå ganske langt sammenlignet med nå. Da betalte jeg fysio selv. Nå er det så plagsomt at jeg max kan gå noen hundre meter tilsammen, og jeg fikk ny diagnose - og gratis behandling
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 30. august 2007 #15 Skrevet 30. august 2007 Må visst være bekkenløsning med gangvansker for å få det dekket helt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå