Gå til innhold

Sender over en link som er fin for oss som SKAL bli gravide;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over denne i VG i dag;)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=351272

..også har jeg et spørsmål:

-jeg ble gravid på første forsøk, men mistet. Har ikke hatt mulighet til å prøve igjen enda, men starter nok i oktober. er jeg da i 1 pp etter SA, eller blir det 1 pp ETTER første måned uten å ha blitt gravid?

Skjønte dere hva jeg mente? hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er pp?

Jeg var ikke mye til hjelp men...

Skrevet

pp betyr proeveperiode.

Altsaa en periode du faktisk proever.

Jeg regner bare de periodene jeg proever, men det har jo vaert alle unntatt en mnd da, hehe....

Men det er ikke alltid det har noe for seg aa regne saa veldig paa dette, annet enn for moro skyld. Man kan fort henge seg opp i at det gaar lang tid, og saa er det jo ganske saa normalt aa proeve et aar foer noe skjer...

For noen er det viktig aa si xpp etter SA/MA osv, mens for andre teller man bare mnd.

Jeg er litt saann som tenker at det man fokuserer paa blir stort, saa jeg er ikke lengre opphengt i pp, heller ikke at jeg har mistet to tidlige i loepet av et aar. Jeg tenker at jeg proever og saa faar vi det kanskje til en gang, kanskje ikke. Gaar det 1,5 aar, tar vi kanskje utredning, men ikke noe hysteri, mer for ordens skyld. Vi har et barn og tenker at vi faar saa mange som det er meningen at vi skal ha.... =o) Men jeg har vaert gjennom mange halv- og heldesperate og andre faser foer jeg har kommet til denne roen altsaa! Saa respekt til de som teller og regner osv.

Lykke til!

Skrevet

Hei Morelli, og takk for linken!

Jeg er enig i det gode svaret Femina skrev, men kan legge til at det kan være nyttig å registrere antall pp'er med tanke på legebesøk og en evt. utredning senere. Jeg skriver også ned når jeg får mensen og når eggløsningen kommer av samme grunn. Men vi får håpe at du snart blir gravid igjen og slett ikke trenger noen utredning!

Lykke til med prøvinga!

Skrevet

Sånn er faktisk jeg også, Femina. Tror det at hvis man stresser med å bli gravid, så er det større sjangse for at det ikke skjer. Så vi har bestemt oss for å bare ha sex for å kose oss også skjer det når det skjer. Men herregud, lett for meg å si når jeg har blitt gravid på første forsøk begge gangene;) (1 barn + 1 SA)

Men trives jo så godt her inne også da, og da blir man fort litt "revet med" av alt dette EL-tester, IKM, TR osv,hehe...

..men som deg er det jo helt forståelig.Blir bare litt revet med;)

Har aldri tatt en EL test og håper jeg slipper også:-)

april d.: Får håpe du også slipper utredning;)

Lykke til begge to:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...