Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Hva gjør dere andre med babyene på dagtid? Har dere faste tider eller venter dere til de gir tegn på at de er trøtte? Og hvor sover de? Hvor mange dupper of hvor ofte? Her har vi ca 3 dupper pr dag på rundt tre kvarter. Jeg prøver å legge henne i senga, for da sover hun bedre. Noen ganger sover hun i lekegrinda og som regel sovner hun på tur. Lurer fælt på hva dere andre gjør :-)
Gjest Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 OM han ikke sover på nettene så gjør han et helhjertet forsøk på dagen.. I det siste har vi kommet til at han sover 3 ganger på dagen. Den første duppen kommer rundt 10, og da sover han ikke mer enn 45 min. Så sovner han rundt 12/12:30 (Da er vi stort sett på trilletur) og da kan han sove i 1-2 timer.. ( de siste uken har han sovet så lenge som 2,5 timer). Så sovner han rundt 16:30/17, og da er det bare 30 min, maks 45 min. På dagtid så sover han kun ute og i vognen sin. Har forsøkt å ha ham i sengen sin, men det har fungert veldig dårlig. Dessuten er det deilig for meg å ha ham i vognen. Må jeg ett eller annet, så kan jeg bare ta med vognen og trille til butikken etc.
Bellen^2 Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Her er det veldig opp og ned hvor mye han sover. Sebastian er en liten nysgjerrigper så hvis det er noe spennende som skjer, f.eks. mamma er på treff/i byen/ på besøk/ er med på trening etc. så er det mer moro å være våken enn å sove. Resultatet er en overtrøtt liten gutt, men det bekymrer han visst ikke så mye:) Hvis jeg er hjemme legger vi han i senga hans når han skal sove. Erfaring tilsier at han gjerne skulle hatt en dupp ca 2 timer etter at han våkner om morgenen, og da kan han sove 1-2 timer. Han burde også han en dupp etter 3-4 timer, og sover da 1-2 timer på ettermiddagen. Er vi ute er det som sagt veldig opp og ned hvor mye han sover, men til slutt så klakner han gjerne i vogna eller i bilen på vei hjem:)
Millapril Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Her er det veldig opp og ned på soving om dagen. Etter våkning om morgenen går det ca 1-1 1/2 time til neste soving. Denne er gjerne kort. I dag var den bare 5 min!! Men ellers er det ca 2 timer mellom hver økt. Sovingen er ca 45-60min. Men jeg har begynt å legge Erica når hun viser tegn til at hun er trett, og resultatet er en mye blidere baby, særlig om kvelden. Men vi er på 2-3 dupper pr. dag. Og hun sover stort sett i sengen om vi er hjemme og i vognen om vi er på tur.
Tussi og Maja Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Maja sover stort sett tre dupper på dagen. Det varierer litt med lengde, men som oftest er de rundt 30-45 min. Som regel er det to timer fra vi står opp til hun trenger en liten dupp. Men etter den duppen, er hun som regel våken ca tre timer før hun trenger en ny dupp. J eg legger henne enten i senga eller i vogna. Men desverre ser det ut til at hun sover best og lengst i senga. Hun er nok litt for nysgjerrig hvis vi er på tur med vogna, så da blir duppen litt vel kort. Det samme gjelder hvis hun sover i vogna på verandaen hjemme. Men jeg prøver jo likevel å få en dupp i vogna hjemme også. I hvert fall hvis jeg ikke har vært på noe lang trilletur. Hun har jo godt av litt frisk luft..
Rødtopp75 og to små Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Vi har ikke direkte faste tider, selv om vi har begynnt å lure på om vi burde det. Vi prøver å få til tre dupper på dagen. Den første ca 1.5 timer etter at hun har stått opp. Den kan vare fra 40 min til 2,5 timer. De to neste sånn ca to timer etter at hun har våknet fra foregående lur. Disse duppene er kortere, ca 30-60 min.Dette er malen, men det er ikke alltid vi klarer å følge den. Særlig hvis det skjer noe kan hun være hard å få til å sove og kan da gå fra f. eks 13 til leggetid uten å sove. Da blir hun grinete da. Vi må som regel jobbe med å få henne til å sove også, gå og bære henne eller gå en tur. Etter at vi flyttet sover hun ute i vogna på terrassen på dagtid og da sover hun mye bedre enn før når, hun som regel måtte sove inne flere av lurene på dagtid.
smurfen :o) Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Adrian sover stort sett 4 ganger om dagen. han sover 20- 30 min pr gang. Helsesøster mente at han kun trengte å sove 3 ganger og burde sove litt lengre. Dette er ikke så enkelt for meg å¨bestemme. Jeg legger han når han gnir seg i øynene og virker trøtt, da er han mest opplagt og blid resten av dagen. Hvis jeg prøver å presse han, så blir han overtrøtt og da blir alt galt, blir en vond sirkel som forplanter seg til natten. Jeg prøver å la han sove ute på dagen, men det er ikke alltid han vil dette selv, så det blir litt blanding av ute og inne. Han sover bare i vognen på dagtid.
Två små trollungar Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 Som oftest tre dupper i vagnen på balkongen à ca 40 min. Hun sover best utendørs.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 31. august 2007 #9 Skrevet 31. august 2007 Her så har vi ikke så kjempefaste rutiner på morgenen enda men Camilla må sove ca 1 1/2 - 2 timer etter at hun har stått opp. Da sover hun i opptil 1 time. Så har hun en lur igjen mellom 12 - 14 og en til et sted mellom 16 og 17:30 Når jeg ser hun blir trøtt så legger jeg henne ved siden av meg i sofaen eller i vognbagen sin. Eller så sovner hun på trilletur. Etterhvert så håper jeg å få henne til å sove i sprinkelsengen sin, men foreløpig så har hun enda ikke sovet i den hverken på dagtid eller natta, så avventer den litt vi :-) Jada....pysete mamma hehe
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 31. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 31. august 2007 Hehe det er lov å være litt pyse ;-) Men hvor sover hun på natta?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 eeehhhrmrrmmm hehe sover fortsatt i vuggen trygt ved siden av mamma ja...rullegardinen er fortsatt ikke på plass på rommet hennes...men i dag skal jeg kjøpe verktøy på IKEA for å fikse på det ja :-) Jobber med tanken på å ha henne på eget rom....litt pysete der jeg visst :-)
Gjest Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 Du er ikke alene om det gitt.. Jeg har hele tiden vært kjempesteil på at jeg ville ha Matteo inn på eget rom raskt. Men så har det hele tiden vært småting som har gjort at jeg har utsatt og utsatt det! Og det ironiske ved det hele er at nå er pappa klar for det også.. Og han ville egentlig at vi skulle ha han på rommet vårt til han var 1 år! He he.. Sprinkelsengen er ganske ufarlig, Camilla er en trygg og god jente! Bare legg noe kjent oppi sengen sammen med henne. Du har sikkert en sutteklut, bamse eller bare et teppe som har vært i vuggen, som du kan ha der sammen med henne på det nye rommet! Så blir ikke alt nytt på en gang!
Solstråle72 Skrevet 31. august 2007 #13 Skrevet 31. august 2007 Her har vi ikke noen spesielt faste tider som jeg styrer, men det blir sånn ca. til samme tiden hver dag. Lillegutt styrer dette selv. Jeg tar han med en gang han begynner å sutre. Ser på han at han er trøtt og da tar det bare noen få minutter med gynging før han sover. Vi har 2-3 dupper hver dag. Han våkner på morningen kl. 8-8.30. Så den første duppen blir mellom 10.30 og 11.30, da kan han sove i 1-2 timer. Så går det 2-3 timer til neste dupp, den varer ca. 1 time. Og av og til blir det en dupp rundt kl.18, men den er ikke så lang 20-30 min. Men ellers så er det alt etter hva vi gjør om dagen. Er vi på trilletur sover han stort sett så lenge trilleturen varer. Jeg har til nå kun latt han sove i vogna på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå