*Joa* Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Og hvor i landet finnes det. Hvor kan jeg henvende meg for mer info??
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Så vidt jeg vet er det ikke lengre en yrkesgren (utdannelse) som heter barnepleier. Etter reform-94 ble denne innbakt i den nye studieretningen "Barne- og Ungdomsarbeid". Barnepleiere ved sykehus og institusjoner har i dag som oftest hjelpepleier, eller barne og ungdomsarbeider-bakgrunn, gjerne med ekstra kursing i feks ernæring og småbarnspedagogikk. Men i utgangspunktet må du nok ha Grunnkurs helse- og sosialfag, så ta kontakt med en skole som har dette.
Rødstrømpe Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 En må utdanne seg til hjelpepleier først. Så må en gå noe etterpå,tror de har det på Sørlandet?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Må bli hjelpepleier først, så tror jeg du må ha 2 års praksis før du kommer inn på barnepleier-studier. Iallefall sa noen det til meg iallefall når jeg tok tannhelse sekretær utdanningen min. Angrer litt for at jeg ikke gjorde det i steden. :s
M@mm@ til gutt og jente Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Du må ha hjelpepleien i bunn.Så jobbe som det i minimum 2 år.Så er det ett år påbygning som barnepleier.Har vært noen år på østlandet så det er ikke sikkert det er så veldig mange skoler som ar det nå men det fins hvertfall
Gjest Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Du kan også ta sykepleier, og så ta to års påbygning :-)
Gjest Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Kan du tenke deg å bli barnesykepleier istedet? Grunnutdanning i sykepleie, deretter jobbe to år, for så å videreutdannes til barnesykepleier på 1,5 år. Ønsker du å jobbe med barn kan du og videreutdanne deg til jordmor (2 år) eller helsesøster (1 år).
Brava Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Hva med å bli barnesykepleier? Sykepleien + videreutdanning Barnepleiere utdannes i hovedsak ikke mer og det ansettes heller ikke noe særlig barnepleiere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå