Gå til innhold

Hvordan blir jeg barnepleier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor i landet finnes det. Hvor kan jeg henvende meg for mer info??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet er det ikke lengre en yrkesgren (utdannelse) som heter barnepleier. Etter reform-94 ble denne innbakt i den nye studieretningen "Barne- og Ungdomsarbeid". Barnepleiere ved sykehus og institusjoner har i dag som oftest hjelpepleier, eller barne og ungdomsarbeider-bakgrunn, gjerne med ekstra kursing i feks ernæring og småbarnspedagogikk.

Men i utgangspunktet må du nok ha Grunnkurs helse- og sosialfag, så ta kontakt med en skole som har dette.

Skrevet

En må utdanne seg til hjelpepleier først. Så må en gå noe etterpå,tror de har det på Sørlandet?

Skrevet

Må bli hjelpepleier først, så tror jeg du må ha 2 års praksis før du kommer inn på barnepleier-studier. Iallefall sa noen det til meg iallefall når jeg tok tannhelse sekretær utdanningen min.

Angrer litt for at jeg ikke gjorde det i steden. :s

Skrevet

Du må ha hjelpepleien i bunn.Så jobbe som det i minimum 2 år.Så er det ett år påbygning som barnepleier.Har vært noen år på østlandet så det er ikke sikkert det er så veldig mange skoler som ar det nå men det fins hvertfall

Skrevet

Du kan også ta sykepleier, og så ta to års påbygning :-)

Skrevet

Kan du tenke deg å bli barnesykepleier istedet? Grunnutdanning i sykepleie, deretter jobbe to år, for så å videreutdannes til barnesykepleier på 1,5 år. Ønsker du å jobbe med barn kan du og videreutdanne deg til jordmor (2 år) eller helsesøster (1 år).

Skrevet

Hva med å bli barnesykepleier?

Sykepleien + videreutdanning

Barnepleiere utdannes i hovedsak ikke mer og det ansettes heller ikke noe særlig barnepleiere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...