Gå til innhold

Tar av meg hatten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som er alenemødre med ett barn. Jeg har vært alenemor med to og da hadde de jo mye selskap i hverandre.

Nå har jeg vært alene en liten stund med minstemann på 1 1/2 år!

Det må være den lengste dagen i mitt liv. Jeg har lekt, jeg har byssa, trilla, hoppa, tøysa, trøsta........................................................................................................................................................ og dagen er ikke over!

Hjelpe meg!

Så: Hatten av!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får si takk for det fra alle sammen jeg da, siden ingen andre har skrevet noe enda. Det er nok forskjell på oss også, for det kommer jo litt an på hvor krevende barnet er det. Gutten min kan sitte en god stund å leke for seg selv, mens jeg tutler på med litt husarbeid, matlaging osv. Han elsker å leke, men blir jo lei etter en stund han også, når han har sett, kjennt, smakt og banka med alle lekene han har rundt seg 3 ganger hver..hehe, så da tar vi en kosetund på fanget, synger litt, prater litt sammen(han sier bare hø ennå, men jeg forteller masse, og det virker som han syns det er kjekt) Så leser vi kanskje et pa bøker, og så er han klar for en runde til med leking. Setter meg av og til på gulvet med han å triller ball, eller bare kravler rundt med han og herjer litt, det syns han er festlig. Så er det jo litt spising innimellom, et par sovestunder, flere bleieskift, en trilletur ute, og sånn blir dagene fyllt opp. Går som regel fort, men merker at dagene kan bli litt lange om vi bare er hjemme en hel dag, og ikke har oss en trilletur engang. Føler også at han av og til sitter litt mye å leker for seg selv, men har ikke så mange vi kan treffe som han kan leke med, og skal jeg få gjort noe, så kan jeg jo ikke såtte på gulvet med han hele dagen heller. Men det går nå på et vis, han er en blid og glad gutt, så tror nok han koser seg og har det bra :)

Skrevet

Sier takk jeg og da.. Er alene mor til en på snart 6 mnd.. De tre første mnd slet jeg noe sykt.. Han hadde kolikk og jeg slet med brystbetennelse/melkespreng/40 i feber hver uke i 2,5 mnd,så var kjempe sliten og utmattet da alt var over.. Men, da kolikken gikk over og jeg ble kvitt tette melkekanaler(viste seg at jeg hadde tykk melk), så ble det et helt annet liv. Gutten koste seg på gulvet og kunne leke alene lenge, mens jeg puslet på i huset. Nå er det bare solskinn og kos her, vel, han holder på å få tenner,så litt sutring om nettene(4 netter på rad og ingen tann å se enda:(),så det er litt slitsomt, men vi koser oss som bare det...

Men har all respekt for alle alenemødre.. Om det er en eller flere barn,så er det tøft og slitsomt til tider.. MEN, du så mye kos vi får.. Får jo dobbelt siden det ikke vi er alene og de ikke trenger å dele med en person til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...