lullen snart 4trollunger :) Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 etter mye smerter og slit viser det seg at jeg har fått svangerskaps migrene.. "lucky me" (not) har alltid vært plaget med hodepine i alle år siden jeg var bitte liten. så langt jeg kan huske tilbake egentlig. men det har aldri vært så ille som nå. etter at jeg har hatt ett "anfall" (kan vare i flere dager) så er jeg ikke "meg selv" igjen før det har gått 2-3 dager. blir helt utmattet og føler at hjernen min er på "standbye". legen min ville ikke gi meg migrene medisin nå som jeg er gravid og det er jo mer enn i orden for meg. (vil helst ikke ta noe i det heletatt) legen gav meg palargin forte og sa at jeg kunne ta paracet.. (har ikke brukt PF enda da jeg ikke tør helt) det jeg lurer på er om det er noen andre her i samme situasjon.? Hva gjør dere? Hvordan takler dere det?
Gjest Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Hei! Jeg har det på samme måte. Anfallene er ikke like langvarig i dette svangerskapet, i forhold til første svangerskap. I samråd med legen min så tar jeg en Ibux ved anfall. Dette har fungert bra. Gjorde det samme under første svangerskap, og det fikk ingen konsekvens for babyen(som nå er over 3 år). PF har alltid gjort min migrene verre, så det er ikke noe alternativ for meg.
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 30. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2007 ok. har ikke tørt å ta PF enda.. er vel kansje litt overnervøs med tanke på babyen. jeg var ikke så mye plaget med hodepine i første svangerskap. det ble verre etter fødselen. lille gutt er 4 år nå så det er en stund siden. det har bare blitt verre og verre med tiden, men det har aldri vært så ille som nå.. legen sa at jeg kunne ta 2 paracet 4 ganger i døgnet eller 1- 2 PF 3 ganger i døgnet. syns at det er litt mye..... som regel når jeg får anfallene så klarer jeg ikke annet enn å ligge i sengen. hver minste lille lyd, lys eller bevegelse får hodet til å eksplodere.
Topp 10. Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Jeg fikk mitt første migrene anfall i svangerskapet, men jeg merket først flimring på synet, så mistet jeg synet på høyre øye som kom tilbake etter en times tid, så kom hodepinen.... den var enormt mye verre enn det jeg har hatt av hodepine utenom svangerskap, og varte i ett par dager!! Har kun skjedd en gang så jeg og lege bestemte oss sammen om å ikke gjøre noe mer med det. Har hatt vanlig hodepine utenom svangerskapet ganske ofte... men da har søvn hjulpet!!
Topp 10. Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Og jeg var lysømfindtlig i flere dager etterpå!!
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 30. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2007 jeg har aldri i hele mitt liv vært så sliten, redusert og "uttafor" som etter anfallene. tar flere dager før jeg er meg selv igjen.
Gjest Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Har slitt med migrene lenge.Har gått på Naproxen,og Imigran supp..Hvis migrenen var helt uutholdelig kunne jeg ta en Naproxen og en paracet.Dette har fungert veldig bra for meg.men da har jeg vært nesten sengeliggende før jeg har tatt tablett pga nurket.
Topp 10. Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Følte jeg skulle dø av den hodepinen, (etter at sjokket av at synet var borte en time hadde lagt seg)!! Fullstendig angst fikk jeg... huff, rart hvor forgitt man tar slike ting!! På 1,2,3 var det borte... Har heldigvis ikke hatt flere anfall enn et, bank i bordet!!! Ja, det er en påkjenning for kroppen disse anfallene...
Gjest Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 hei dere alle med migrene.jeg har hatt det siden jeg var barn,og har nok brukt ett statsbudsjett på medisiner.tok kontakt med fotsone i fjor på denne tid og etter 4 gng var migrenen så godt som vekk,fikk ett anfall imnd ca etterpå.er nå helt kvitt dritten,svangerskaps migrene kan forsvinne helt på kort tid,ta dere tid til en time så slipper dere å lide mer en nødvendig.god bedring
To under Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 Jeg hadde migrene de 15 første ukene av svangerskapet. Mine anfall varer i 3 dager. Jeg tok kun paracet da det stod på. I ettertid har jeg pratet med legen min om Imigran nesespay. Jeg spurte henne om det var mulig å ta dette mens man er gravid (har hørt om andre som gjør det). Hun slo det opp og kunne fortelle meg at de hadde gjort en del "studier" i Danmark og Sverige hvor flere (ca 300- 400 pers)hadde brukt Imigran i svangerskapet uten at det fikk noen konsekvenser for fosteret/barnet. Hun sa jeg kunne bruke det til nøds... Tror nok jeg hadde prøvd å klart meg uten, men nå har jeg jo ikke lenger anfall (heldigvis!). vet hvor jævelig det er og hvor mye man ønsker at man kunne ta medisiner som hjalp.. Jeg tror heller jeg hadde tatt Imigran enn PF.... Synes det høres mer farlig ut enn en medisin som bare utvider blodårene (som migrene medisin gjør).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå