Sussa23*2nydeligeJenter* Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Hei! Har vært alenemor fram til nå, men planlegger nå å flytte sammen kjæresten.. Venter en baby til i mai08, og lurer da på hva jeg har krav på? Har lest litt om foreldrepenger, men får man det når man går rett over fra alenemorsstønad? Mye å sette seg inn i. Takker for evt. svar
Gjest -<<- Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Nei, så vidt jeg kan forstå NAV og folketrygdloven, anses ikke overgangsstønad som opptjeningsgrunnlag for foreldrepenger. Så da får du evt engangsstønad. Dersom kjæresten ikke er far til barnet du har fra før, vil du kunne fortsette å motta overgangsstønad frem til den nye babyen er født.
Sussa23*2nydeligeJenter* Skrevet 30. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2007 Ook, hm, da blir det dårlig med inntekten gitt. Må jo kunne gå hjem med babyen i 9 evt 12 mnd.
Kamomille Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Nei, du må ha arbeidsinntekt (eller a--trygd, sykepenger ol) fro å få foreldrepenger. dersom du ikke har dette, vil du ha krav på engangsstønad. Men du kan jo finne deg en jobb nå slik at du kan opparbeide deg rett til FP
~sjiraff~ Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Hvis du er rask så kanskje du kan få deg en studieplass ved en høgskole eller universitet. Dermed vil du ha rett på fødelsstipend fra lånekassen da babyen blir født.
Sussa23*2nydeligeJenter* Skrevet 30. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2007 Takk for svar =o) Ja, jeg hadde tenkt å begynne å ta et nettstudie nå..Holder det? Kanskje det er et håp for meg likevel da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå