"charlie" Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 hva betaler man en barnevakt? en kveld i uka? en kveld i helg? eller pr time? En assistent i bhg. tjener vel fra ca 100 kr/time, men her er det i jo hovedsak snakk om to småbarn som ligger og sover - evt, at de skal legges og er i pysjen. unge barnevakter bør selvfølgelig kjøres/få taxi hjem hvis de ikke bor rett i nærheten. Men hvor går grensen for det(når kan de forventes å ta ansvar for det selv?)? hvor sent oppe kan en "ung" barnevakt forventes å være i uka når det er skole dagen etter? lurer på alt, jeg. vil jo gjerne gi så gode vilkår at man kan få en stabil barnevakt og ikke utnytte noen - samtidig - hvis det blir for dyrt har man jo ikke råd..
PrinsesseSjefen Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Bruker en del barnevakt (turnus og sjømannpappa). Vi har tre barn (3 1/2, snart 7 og 8 1/2). Vi gir 50 kr timen, kveld/helg. Noen ganger flere timer før de legger seg, noen ganger nesten bare etter. Hvis de passer på natta (jobb) får de 200-250 kr natta. Ungene er lagt, skal evt bare vekkes og begynne frokost før jeg kommer (hvis det er skoledag). Har hatt avtale at de får mer om det "skjer" noe på natta, men de har enda ikke våknet på natta med barnepass (og har hatt i flere år). Har ofte ikke mulighet å kjøre de hjem, men de har bodd nært, eller blirr hentet av foreldre. Men er det en ung barnevakt som bor hjemme ville jeg hørt med foreldrene hvordan de ville vi skulle få de hjem. Kan da samtidig få litt ide om hvordan hun/han er.... Viktig med barnevakt som en kan beholde noen år, er ofte vanskelig med de yngste, men kan være heldig. Har som oftest klart å beholde våre et par år for de begynner å skifte skole, få litt for mange aktiviteter ellers.... Har for tiden tre stk vi bytter litt på, siden jeg er avhengig av at jeg kan spørre en annen om de ikke kan (må liksom helst på jobb...) Jeg kan kanskje gi litt mer (vet den ene får 60 kr et annet sted for 3 barn, men der er det et barn under året) Men har i grunnen ikke fått noe "klage" på det. Men tror ikke jeg hadde gitt mindre enn 40 for pass av to barn, for de må jo være der lell.... Og jeg runder alltid opp til "hele" timer, og selv om de skulle passe en time får de aldri mindre enn 100 kr. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå