Gå til innhold

Til dere som har vært på babysvømming:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem av dere tok dere av babyen i garderoben?

Hvordan gjør dere det for å få skiftet?

Blir ikke babyen veldig glatt når dere såper dere inn?

Trenger litt tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt med lillegutt i garderoben (men det er oftest bedre plass i herregarderoben, så like greit at mannen din gjør det egentlig).

Legger han ned på et håndkle på gulvet når jeg skal dusje, de små skal ikke dusje (ikke bra at de blir kalde flere ganger, så de skal ikke dusje før eller etter badingen).

Et tips er å ta med badesko slik at du ikke glir på det glatte/våte badegulvet.

Skrevet

Blir overraskende lite glatte egentlig, jeg trodde det skulle være verre. Har tatt med min i dusjen både før og etter jeg, for han ble misfornøyd av å ligge alene på gulvet på ukjent sted... Så det må du egentlig vurdere selv :)

Skrevet

Seriøst? Vasker du ikke babyen etter å ha badet?

Lar du bare kloren tørke på han?

Ikke for å være ekkel altså, jeg bare lurer...

Jeg har brukt å ta henne med meg i garderoben.

Først skifter jeg på meg badedrakt, så skifter jeg på babyen og pakker henne inn i en håndduk. Endten ligger hun på gulvet på en håndduk mens jeg dusjer, eller så ligger hun i vogn/bilstol. Noen ganger tar jeg det med.

Så bader vi. Når vi er ferdige drar jeg av badebleia og pakker henne umiddelbart inn i et håndkle slik at hun ikke blir kald (på bassengkanten, venter ikke til jeg er i garderoben).

Så dusjer vi begge sammen. De har baljer til babyene også, om du ikke vil holde babyen i dusjen (jeg gjør det). Så tørker jeg babyen og surrer henne inn i en ny tørr håndduk mens jeg dusjer selv.

Så er det påkledning. Snuppa først, så meg.

Nå som hun er litt eldre sitter hun i høystol mens jeg dusjer.

Funker kjempefint det.

Skrevet

Der vi bader er det ikke klorvann, så her dusjer kun jeg mens gullet ligger på magen i garderoben og titter på alle de andre babyene. Både før og etter bading!!!

Bader han heller før legetid hjemme. Det er så kaldt det vannet i dusjen på svømminga at han sannsynligvis ikke hadde likt det heller.

Skrevet

På Ikea selger de oppblåsbare stellematter (ca.50-60kr) som er veldig greie å ha med i dusjen/garderoben.

Skrevet

Kun til info er det ikke klorvann der vi er på babysvømming og de anbefaler oss ikke å dusje de små etterpå da det er unødvendig. Men det er selvfølgelig opp til hver enkelt:)

Skrevet

han er så liten at han ikke trenger å dusje før. men har bare med bilstolen inn og setter han i det når jeg har dusja han og kledd på han når vi er ferdige. så dusjer jeg kjempefort og kler på meg.

selvfølgelig blir de litt glatte. men prøv hjemme først feks? så finner du tilslutt ett godt tak.

Skrevet

Jeg har hatt med snuppa i garderoben, men det er bare fordi vi har hatt med stesønnen min når vi har vært og badet, så sambo har vært lenger uti med han. :-)

Jeg tar med vognen inn, ordner først meg, så ordner jeg snuppa, legger en håndduk med sånn hette på (veldig praktisk!) oppi vognen, og tar hele vognen med inn.

Når vi kommer opp av vannet så tuller jeg henne inn i håndduken og går rett i dusjen med henne, hun elsker å dusje, trodde hun skulle bli veldig glatt å holde, men det er ikkenoe problem.

Ha en fin badetur da! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...