Gå til innhold

Endelig har vi funnet ut hva som plager gutten vår..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 1 uke med det jeg vil kalle torturnetter, så har vi endelig klart å luke ut problemene og funnet kjernen i hvorfor nettene våre er så harde som de er..

Lille gutten min har vært plaget med eksem hele veien, men jeg har alltid fått beskjed om at det har vært såkalt spedbarnseksem og at det ikke er smertefullt for barnet, og at jeg bare må bade ham i olje og ikke såpe.. Vel, så har jeg gjort og trodd at dette ikke plager ham overhodet.

Men jeg var innom en allergiklinikk på Bekkestua i dag, for å høre om når jeg kan teste min lille mann, pga MYE allergi i familien. Da kikket den ene legen på ham og spurte om han var mye urolig om natten. Jeg svarte som sant var at det var han, og han sa at det ikke var noe overraskende, han har atopisk eksem. - Og gjett om jeg ble glad! Endelig vet vi hva som plager ham og vi kan gjøre noe for ham. Vi har trodd det var tenner, forkjølelse og magen. Men ingenting har hjulpet.

I natt skal vi nå prøve en olje som de anbefalte der, og se om det lindrer litt (håper det for den kostet 477 kroner!!) også har vi fått time der på mandag! Endelig blir vi tatt alvorlig, og endelig kan jeg forstå at det virkelig er noe som plager ham, og ikke at han er sta og vanskelig.. Han har det vondt stakkars. Han klør og blir desperat når han ikke får sove pga kløen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at dere har funnet ut hva som plager han og ikke minst at dere får hjelp! Det er jo så deilig å bli tatt alvorlig når man har slitt så mye! Håper virkelig dere får løsning på problemet nå og at nettene kan bli bra igjen!

Venter spent på å høre hvordan det går med dere!

Skrevet

Det er alltid godt å få en diagnose. Vi var veldig letta da det ble konstantert at Mia hadde kolikk, da hadde vi et navn på det og noe å forholde oss til. For min del var det godt å vite at det ikke var noe jeg hadde gjort.

Stakkars lille mann, skjønner at det klør fælt for han. Håper dere får bedre netter fremover og at oljen gjør susen :-)

Skrevet

Så bra at dere har funnet ut hva det kan være. Veldig bra at dere nå får hjelp. Håper de neste nettene nå blir bedre!

Skrevet

Så flott at dere har funnet ut hva det er og har fått noe som kan hjelpe!:) Lurt å gå til en allergiklinikk da. Visste ikke at det fantes en gang jeg.

Sebastian har hatt utslett flere ganger tidligere og vi har trodd det har vært atopisk eksem, men jeg fikk ikke legetime til han før det var gått en måned og da var eksemet borte. Da jeg kontaktet HS ville de bare at jeg skulle smøre med en kortisonsalve, noe jeg ikke ville gjøre sånn helt uten videre. Håper det bare var noen baby/hormon utslett og at han slipper å få det igjen!

Skrevet

Å så bra at du fant ut av det! Stakkar lille Matteo! Håper bare salven hjelper, og at dere får dere litt søvn! Har også hørt at noen har fått hjelp av homeopaut for å få bukt med atopisk eksem. Kan jo være et alternativ hvis ikke allergiklinikken får fart på sakene:-) Lykke til!

Skrevet

Så bra at dere har funnet ut av hva som plager Matteo! Og atopisk eksem er jo ikke det verste man kan ha, det går jo som oftest greit å behandle/holde på en grei nivå. Får håpe at han (og dere) har fått litt mer søvn denne siste natta...

Skrevet

Stakkars lille Matteo! Ikke rart han har vært urolig på nettene nei!

Kjempebra at dere fikk god hjelp og at han nå får behandling som forhåpentligvis fungerer raskt og bra!

Gooood bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...