Gå til innhold

Hvordan er formen jenter?


Prøver igjen! Aprilspire

Anbefalte innlegg

Selv er jeg: småkvalm innimellom, ømme pupper, vondt i korsryggen, promper som en gal, bein og armer sovner støtt, hodepine, blødninger og "hjelp, håper det ikke skjer noe galt symptomet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan signere på alt utenom blødninger.. i tillegg til at jeg er trett nesten hele dagen. Noen dager er det så ille at jeg ikke vet om jeg klarer å komme meg på jobb, mens andre dager er det helt ok fram til kvelden.. i tillegg tror jeg at jeg er "litt" humørsyk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

ja...jeg er også trett hele dagen, må hjem fra skolen for å sove før jeg må på jobb! Jeg er mest kvalm/dårlig om kvelden...men har vært heldig og har ikke kastet opp enda...for bare en uke siden hadde jeg lyst å spise hele tiden, og nå er det bare få ting jeg kan spise uten å føle meg kvalm! Også får litt kramper noen ganger men ikke blødninger...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok veldig heldig,så langt...

Jeg kjenner kun at jeg må tisse oftere og litt småstikking i magen.

Er 6uker på vei til mandagen så er ikke kommet så langt,men hadde vært godt å kunne slippet kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldig vis ikke kvalm, men skrekkelig oppblåst og akutt rammet av "hjelp, håper det ikke skjer noe galt"-symptomet.

For meg er vel det siste det værste, i og med at jeg ringer lege og genspsiealist og maser om genprøver og forsterdiagnostistikk. Heldigvis er de alle veldig greie med meg...

Og så trøtt så trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er småkvalm, TRØTT, konstant sulten, tisser ofte, oppblåst!

Hmm.. Det var vel det.

Jo, og så har jeg ømme pupper! =P

 

Ikke angrepet av "hjelp, håper det ikke skjer noe galt"-syndromet egentlig. Tenker på det innimellom, men gidder ikke ta sorgene på forskudd! =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er egentlig veldig fin :) Har hatt litt mer energi denne uka, og kjenner at det hjelper å legge inn en hvilepause på ettermiddagen. Har litt ømme pupper, litt oppblåst, strekking/stikking, hyppig vannlating og ikke minst "hjelp, håper det ikke skjer noe galt".... Håper tidlig ul neste uke hjelper på angsten. Det er jo uansett ikke mye en kan gjøre for å forhindre dette.... (Som min fastlege sa; "Om det er en normal, frisk graviditet er den umulig å gjøre noe for å "bli kvitt" den... Det er derfor det er lov å ta abort i Norge." Det gjorde iallefall meg roligere. )

 

Ellers er det jo spennende å se når hormonene kommer, (er beskyldt for dette allerede) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt kjempe kvalm denne uken!!!!!!!!!! Jeg er kvalm 24 timer i døgnet. Spyr ikke så ofte men har vanskelig for å fungere normalt når jeg er svimmel, kroppen prikker og jeg er sååå kvalm. Har vært hjemme fra jobb nå i to dager, men jeg har sagt at jeg kommer i morgen.

 

Jeg er ellers kjempe trøtt, dårlig humør og ikke mye til sosial. Vil helst bare ligge hele dagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm, trøtt, og ømme pupper, og det siste kan være en ekstra utfordring smått siden jeg ammer.....*au-au-au-au*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi hi.. var kvalm tidligere i uken.. men kan signere at jeg promper som en gal!! ha ha ha....

Jeg hadde en på kontoret på jobben..og jeg måtte bare prompe...hi hi..heldigvis vet de jeg er gravid og symptomene er der...ha ha...men litt små flaut kan det jo nesten bli!!

Godt å være alene hjemme og slippe ut alle form for gasser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er egentlig veldig bra, foruten denne utrolige trøttheten. MEN det værste er at jeg tror jammen jeg har fått skrump-hjerne! Klarer ikke å holde en tanke mer enn en liten stund. Går ut av kontoret for å gi en beskjed, kommer tilbake etter noen minutter og prøver fortvilet å huske hva jeg skulle gi beskjed om! Helt forferdelig faktisk, dette må gå snarest over før jeg blir zombie på heltid !!!

Jammen ikke lett...men bortsett fra dette er livet helt ok :)

..dog jeg mistenker at gubben muligens synes jeg er litt hormonell, men som den kloke han er sier han det ikke høyt...

 

Jeg håper tåka letter snart!

Masse zombie-hilsner fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt menssmerter, en bitteliten blødning, oppblåst med luftsmerter, promper også som en gal.. dette er PLAGSOMT!!! ellers så er jeg nesten ikke kvalm, SULTEN all the time.. litt trøtt og bittelitt ømme pupper... håper at jeg slipper den forferdelige kvalmen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

 

Formen er ikke akkurat noe å skryte av. jeg er konstant trøtt om dagen og dette er svært slitsomt. Jeg jobber 100% i en krevende jobb, der jeg i tilegg pendler til, så det passer dårlig å vere så trøtt. Jeg er i tilegg kvalm og uvel store deler av dagen, men jeg har ikke kastet opp enda, heldigvis. og så er det denne stikkingen i magen, men det er helt ok for da tenker jeg at der er liv der nede. Håper jeg får tilbake energien min snart......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig kvalm, svimmel og trøtt, MEN dette er virkelig INGENTING sammenlignet med mitt første svangerskap hvor jeg var inn og ut av sykehus flere ganger underveis pga at jeg kastet opp så mye at jeg måtte ha intravenøst. Jeg er sliten og lei av å være i elendig form, men altså likevel takknemlig over å ikke ha det fullt så ille som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er faktisk i ganske fin form. Ikkje noko kvalm (bank i bordet...). Er trøytt, og blir fort sliten, men ikkje så mykje at det er tungt å gå på jobb. Elles er eg også litt oppblåst og har ømme pupper. Skal ikkje klage, nei....sikkert mange som har det verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4 uker med svært mye kvalme og mye spising for å fungere, så begynner jeg å bli litt bedre. Fortsatt må jeg passe litt på, men jeg fungerer bedre. Er ikke så overveldende trøtt lengre heller, og håper på at jeg i løpet av 1 uke eller 2 skal være relativt pigg igjen. Er 10 uker på mandag, og tidligere har det bedret seg veldig fra rundt uke 11-12.

 

Ellers har jeg ømme, store bryst. Har vel gått opp 1,5 cup. Hurra. ;-)Har en del bekkenplager når jeg har gått og stått mye. Kjenner det på innsiden av lårene og i symfysen. Det jobbes ellers en del i livmora, og det stikker en del i perioder. Er litt til og fra. Magen vokser også, og innen et par uker er nok alt av bukser og sånt for smått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiå så har eg det ikkje bra! E kvalm nesten støtt, spise heile dagen for å prøva at ikkje kvalmen tar øvehånd, menssmerter i magen mange ganger i løpet av dagen, e slapp og giddelaus, vonde pupper, humørsyk, trøtt, luft i magen sikkert nok te å fylla ein heile gassballong...

 

Men eg 8 uker på vei i mårå, så då har eg et håp om at eg ikkje har så fryktelig lenge igjen...

 

Men, i og med at eg har disse "smertene" så vett eg at det skjer någe der nere iallefall. Aldri så gale at det ikkje e godt for någe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trøtt hele dagen, og måtte være hjemme to dager i forrige uke for å sove. Jobber i barnehage og fungerer ikke i jobben når man er så utrolig trøtt. Er også kvalm, men har ikke kastet opp! Heldigvis! Ømme pupper og veldig svingende humør. Men er veldig glad for endelig å være gravid igjen! Håper jeg snart har litt mere energi til å glede meg over svangerskapet fullt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fin nesten frem til uke 8, utenom litt oppblåst og svak kvalme. Så begynte jeg å kaste opp, og hele åttende uke spydde jeg døgnet rundt, pluss at jeg ikke orket mat. Ble kvalm bare av å gå inn på kjøkkenet... Men så fant jeg ut at jeg kunne spise fiskeboller i hvit saus, og det hjalp på matlysten (stakkar sambo som ikke synes det er SÅ godt med samme middag hver dag..). På mandag er jeg i uke 10, og er mye bedre, selv om jeg ofte er kvalm, og kaster opp hver morgen. Men matlysten er hvertfall blitt bedre, så lenge jeg spiser ofte nok. Veldig rart å ikke kunne ignorere sultfølelsen sånn som jeg pleier, jeg MÅ spise akkurat når jeg er sulten. Dessuten må jeg spise det kroppen har lyst på, selv om jeg kanskje ikke er helt enig. Ellers er jeg veldig veldig trøtt og slapp, men det kommer sikkert litt av mat/væskemangel også tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, jo man er jo glad over graviditeten men utrolig så hard den er ved kroppen. kvalm det meste av dagen, ømme pupper, vond i korsryggen, hovedpine og svimmel... høres ut som det blir bedre når man passerer uka 12 så ser frem til det. klarer å passe jobben uten problemer men er ferdig resten av dagen. Er i uka 9 nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...