Gå til innhold

Hva ville dere gjort?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. har fått tilbud om å komme på jobbintervju på ny jobb men er jo 12+3 i dag.. ville dere sagt dere var gravid eller??? er så usikker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke sagt noe, fordi arbeidsgivere er så diskriminerende ovenfor gravide jenter... Det har jo ikke noe å si ut fra hvordan du er kvalifisert til jobben.

Skrevet

Ville holdt kjeft jeg... Rett og slett fordi arb.givere har en tendens til å diskriminere gravide, selv om det ikke er lov! Kommer bare med en haug av unnskyldninger på hvorfor man ikke fikk jobben! :P

Skrevet

Jeg synes egentlig det er å føre arbeidsgiver litt bak lyset. Man er ikke pliktig til å fortelle om en graviditet, men jeg har ikke samvittighet til å "lure" de slik. Tenk på det strevet de har senere med å finne en ny IGJEN som skal ha jobben etter deg. Opptrening av den nye personen, og permisjons-styr til deg...

 

Men som skrevet før, du er ikke pliktig til å fortelle det... =)

Skrevet

Det er en dame jeg skal snakke med, dette er en fulltidsjobb med veldig fleksibel arbeidstid... men hva vist jeg hadde fått jobb og så ser de at jeg er gravid.. ??

Skrevet

Jeg fikk meg jobb på det tidspunktet jeg også. Snakket med legen min, og hun anbefalte meg å ikke si det, pga diskriminering. Stå på krava, ikke si noe du:) Lykke til!

PS: Jeg fikk jobben, og sjefen min var glad på mine vegner da jeg fortalte han det...en mnd etter...!

Skrevet

Når det er så tidlig ville jeg ikke sagt det. Men jeg har nå søkt ny jobb og er 25+1, og kan ikke akkuratt skjule det om jeg kommer på noe intervju. Men jeg skrev ikke noe i søknaden og kommer til å be om utvidet søkerliste dersom jeg kommer på intervju. Slik at jeg kan følge med på hvem andre som kan være bedre kvalifisert enn meg.

Skrevet

Jeg ville nok sagt det tror jeg.

Skrevet

Vent med å si det til du evt blir tilbudt jobben.

 

Skrevet

jeg ville ventet til du var litt lengre på vei...jeg fikk jobb da jeg var over 12 uker på vei..så bare at jeg ikke visste at jeg var det før da..sa det vel i uke 14-15 å da hadde jeg fått den. de reagerte veldig greit på det.

Skrevet

jeg hadde ikke sagt det, jeg sa ikke fra om graviditeten min på jobben min før prøvetiden var over, da var jeg mer enn 3 mnd på vei. Jeg ville være på den sikre siden selv om jeg vet at de ikke kan sparke meg.

 

nå er jeg glad jeg ventet, det viser seg at daglig leder har lite til overs for gravide. hun er ugift 46 år og har ingen barn så hun kommer bare med stygge kommen tarer som om at jeg har godt av vondt i ryggen og kvalme siden jeg har klart å bli gravid... Takk liksom!

 

lykke til i jobb intervju!

Skrevet

Ikke si det, da får du ikke jobben!!!

Skrevet

Helt helt enig!

Ikke si noe! Bedre at sjefen evt er litt irritert over det når du forteller det, enn at du ikke får jobb. Viktig med sikker inntekt og en jobb som venter på deg etter permisjonen. Det har ikke jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...