Topp 10. Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Vet dette er et spm som blir spurt masse, men jeg håper noen eller mange kan svare meg!! Jeg føler jeg har alle tegnene på bekkenløsning!! Har hatt disse smertene i en ukes tid,og det blir bare verre og verre. *Vanskeligheter med å løfte beina høyt for å ta på sokker el undertøy. *Vondt å sitte i samme stilling i lengden. *Vondt i korsryggen, rompa, lyskene, og frampå musa:) sorry ordet! *Smertene hyler når jeg skal opp å gå, uansett om det er fra seng, stol, sofa el. *Våkner mange ganger i løpet av natta pga smerter og ømhet. *Har vanskeligheter med å rette meg opp etter en stund i sofaen. *Alle liggestillinger gjør vondt etter ei stund. Så det er mye bevegelse om natta.... *Det kjennes ut som beina i setet er så sprøtt at de kan knekke når som helst!!! Noen råd, info eller synspunkter!! Blir kjempe gla for alle svar... godt å høre fra andre!! Er foresten i uke 17:)
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Høres sånn ut ja. Sist svangerskap fikk jeg fysio fra uke 20. Gjorde noen øvelser før hun maserte og la på varme. Utrolig deilig. Det fjernet det ikke, men smertene ble betraktelig bedre i mange dager etter hver runde. Så søvnen ble bedre også. Anbefaler det. Spør legen din om henvisning. Det er ikke så mye du kan gjøre fra eller til annet enn å ta hensyn!! Når man er gravid og har så mange plager, så skal man ikke trigge det ved å "trene" det for mye. Sov med pute mellom beina, det hjelper en del! Men som sagt, det beste er fysio.
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Har du prøvd kiropraktor, manuellterapaut, naprapat eller fysioterapaut? Jeg hadde også smerter i ryggen, halen, beina og hoftene. Dette viste seg å være noen låsninger i korsryggen som har blitt vondere når magen vokser og tyngdepunktet i kroppen endres. Jeg har vært noen ganger hos kiropraktor og det har hjulpet meg mye! Har ikke vondt lenger Håper du i alle fall, enten det er bekkenløsning eller noe annet, får hjelp og får det bedre. Er ikke godt å gå rundt å ha vondt.
Topp 10. Skrevet 30. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2007 Har ikke vært til noen av de du nevnte bortsett fra i forbindelse med fotballskader... Ska ikke til legen før om en mnd tid... men jeg kan alltids bestille akutt-time om det blir VERRE!! Det er allerede for jævlig og det hindrer meg i daglige gjøremål... og jeg er allerede sykmeldt for ekstrem kvalme og hodepine! Men blir det bare verre og verre til jeg får behandling??
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Ikke sikkert at det blir verre, men det er dumt å gå for lenge å ha vondt viss en kan bli bedre. Jeg ringte bare til kiropraktor uten å ha snakket med legen først. Du sparer ikke noe penger på å gå til legen først, og kommer stort sett til ganske snart uten henvisning også. Stort sett kan kiropraktorene si noe på forhånd om det er noe de kan gjøre noe med eller ikke, uten å ha sett på deg. Håper du får hjelp og blir bedre. Vet desverre ikke om kiropraktorene kan gjøre så mye med bekkenløsning, men da kan fysio, naprapat eller manuellterapaut være til god hjelp.
Topp 10. Skrevet 30. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2007 Dytter, ønsker gjerne flere svar!!
Buick Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Høyrest eigentleg ut som om du har alle teikn på bekkenløsning ja. Om eg var deg ville eg bedt om ein hastetime slik du sjølv seier det og så høyre med legen din kva som er luraste vegen å gå. I dei fleste tilfeller er det fysio framfor kiropraktor som hjelper når det er bekkenløsning. Men vent ikkje for lenge! Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå