Gå til innhold

Kan jeg være deprimert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er liksom ikke så glad denne gangen ved at vi venter et barn. Det kom litt brått på. Ble gravid med en gang og det passet dårlig i forhold til jobben min. Men vi ønsker jo oss ett barn til. Så jeg vet ikke hvorfor gleden ikke er der. Er sykemeldt for tiden fordi jeg overhode ikke har energi. Kan jeg være deprimert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok snakket mye med mann/samboer. Det er viktig å dele følelser også de som er vanskelige. Eller med en god veninne hvis det er letter å prate med henne. Jeg bruker selv folk rundt meg og prøver at unngå å tenke at noen ting er tabu. Det er lov å føle seg nedfor. Vet ikke hva jeg skal si, men mit beste råd er bruk folk rundt deg og evt snakk med legen din også.

Klem

Skrevet

Ikke lett å si noe på grunnlag av det du sa her, men ta en sjekk på denne listen, så kanskje det er lettere for deg å finne det ut selv. Du bør ellers snakke med din lege.

Lykke til!

Psykolog Lisbeth F. Brudal beskriver en fødselsdepresjon som en uro med søvnproblemer, intense følelsesmessige svingninger, angst, tretthet, nedsatt matlyst, skyldfølelse, aggressivitet, forvirring, selvmordstanker og tvangstanker. Omkring 10 % av barselkvinnene kan få slike reaksjoner. Hvor alvorlig situasjonen blir er avhengig av kvinnens ressurser og mengden ytre belastninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...