Gå til innhold

Hvordan skal jeg få ham med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har kommet kortere enn de fleste av dere, prøver ikke en gang ennå, men bruker prevensjon. Har et barn på snart fire, og vi har faktisk ennå ikke bestemt skikkelig om vi skal lage flere. Derimot har vi hatt en del problemer de siste årene økonomi, til dels helse - og vi har også slitt litt med samlivet på grunn av dette. Nå går det heldigvis bedre med alt. Derfor har jeg også bare latt dette vente, men nå ønsker jeg veldig å få et barn til før det er for seint - synes også det er veldig viktig at sønnen vår får et søsken.Men jeg er redd mannen min eventuelt synes vi skal vente enda litt - og jeg er redd for å bli for gammel. Nå har jeg imidlertid bare lyst til å hive pillene i do og la det stå til, men det er jo ikke noe tricks for forholdet oss imellom, akkurat.

Hva synes dere jeg skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må for all del involvere mannen din slik at det er en felles avgjørelse, regner med at du ikke helt mente det siste du skrev.

Har en venninne som sluttet med pillene uten at de var enige.

Det endte med samlivsbrudd mens hun var gravid. Det tok mange år før de kunne bli enige om foredreansvaret og hun er i dag ikke så glad for å være single.

Jeg ville prøvd meg fram litt gradvis, husk at du har tenkt mye på det, men for han kan det komme brått på.

Fortell han at du håper dere kan få ett barn til og si at han ikke trenger å si noe nå, men at det er fint om han tenker på det. Ikke ta det med alder og hastverk med en gang.

Hos oss satt avgjørelsen om å få barn langt inne hos mannen min.

Til slutt ble vi enige om at jeg skulle slutte med p-pillene og at vi skulle ta det som det kom.

Lykke til. Men husk å si det med godt humør og si ikke alt på en gang.

Skrevet

Takk for svar!

Nei, jeg har absolutt ikke tenkt å slutte med pillene uten å si det, det må absolutt være en felles avgjørelse.

Vel, jeg får begynne å bringe emnet på bane. Kanskje går det lettere enne jeg tror?

Skrevet

Er nok best å involvere mannen :o)

Du skal se det går lettere enn du tror !

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...