Gjest Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Har jeg "Krav" på å få redusert stillingen min når knerten er bare 1 år? Fant tilfeldigvis ut at jeg har fått økt stillingen min til 100% fra neste uke, har jobbet 75% til nå. Joda, jeg søkte, men hadde også tenkt å be om permisjon i 25% om jeg skulle få de "attåt", pga har ikke barnehagaplass til knerten... Jeg får ingen beskjeder, ingen telefon eller noe, jeg har hatt ferie til nå, og gikk rett ut i ferie etter permisjon. Fatn tilfeldigvis ut at jeg kunne søke fordi jeg var på jobb akkurat da det kom ut, pappapermisjon. Nå er jeg ganske lei meg og oppgitt:( Trodde kanskje hun skulle ringe meg og snakke med meg eller noe, men neida, finner det TILFELDIGVIS ut... Har lønnsslipp og turnus og alt sånn via nettet, men det har ikke vært oppdatert før denne uka... Er jeg helt på bærtur i mine forventninger fra arbleder og mitt ønske om permisjon i 25% av stillingen?
Gjest Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Forsvinner ille fort ned gjennom siden her:(
Gjest -<<- Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Du har krav på det så lenge det at du jobber i redusert stilling ikke er til "vesentlig ulempe" for arbeidsgiver. Eksempler på hva som regnes som vesentlig ulempe kan du finne på Arbeidstilsynets websider, eller på denne direktelinken: http://www.arbeidstilsynet.no/c41567/tvistelosningsnemda/index.html?tid =41642&kategori=41637 Dersom det har gått greit for arbeidsgiver at du har jobbet redusert til nå er det sannsynlig at det går greit fremover også, og at du dermed ville få medhold i en klage på avslått søknad om redusert arbeidstid.
Gjest Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Tror nok ikke det er problem å få fylt opp de ledige vaktene... Er nok flere også som kunne tenkt seg økt stilling, men jeg måtte søke, det er ikke hver dag det lyses ut sånt. Og på sikt vil jeg jo gjerne ha full stilling. Men jeg er så skuffet over at hun ikke ringte meg:( For hun har jo allerede ordnet turnusen min. I verste fall må jeg jo da bare si opp de 25% igjen da...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå