Nit@™ Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Hvor kaldt er det ok at de sover ute i vogn? Pilten er 19 mnd nå, og nekter å sove inne i seng. Jeg har aldri hatt sovebarn i bhg før... Her kan det jo bli 20-25 minus over lengre periode. I fjor vinter sov han ute samme hvor kaldt det var på delvis overbygget veranda med terassevarmer på når det var over -10. Men de har jo ikke den muligheten i bhg. Glemmer å spørre hver gang jeg er i bhg )
Gjest Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Ville tro at de kan sove ute selvom det er rimelig kaldt blir jo ikke sååå kaldt inne i vogna.. men 25 minus, trodde barnehagene hadde stengt jeg da her stengte skolen engang når det var 18 minus hehe
Nit@™ Skrevet 30. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2007 Hadde skolene stengt her ved -18 hadde det vært mye stengt og mange glade barn ;o) Har aldri opplevd at bhg har vært stengt her, og det har vært -30.
Gjest Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 OI, ja der kan du se hehe så kaldt vær tror jeg aldri jeg har opplevd..
Nickeguri Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Jeg pleier å sette en grense ved 10 kalde. Det samme gjør de i bhg til jenta mi. Hvis det er kaldere, sover barna inne i vogn.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 I bhga har de en grense på rundt -10 grader. Da er de inne, sover inne i vognenen i gangene osv. Nå går han i en stor bhg så det er stor plass.
Sognerosa Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 I vår barnehage er grensa satt på 10 minus. Men her vi bor er det til vanlig ikke så veldi kaldt. Mine gutter har begge blitt vant til å sove ute. Eldstemann er 2 1/2 og sover kun i b.h nå. Har sluttet å sove på dagen når hen er hjemme. I b.h har de faktisk fått han til å sove inne også, noe vi aldri har klart.
Plutselig_gravid Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Det som går an er jo å la han sovne ute i vogna for deretter å trille vognen inn i gangen når han hadde sovnet. Hvis det er mulighet for det da.
Gjest -<<- Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Barnehagen her har utesovegrense ved -10, men ser det også litt an om det er skikkelig møkkavær. Anser de at ungene ikke kan sove ute triller de vognene inn. Samme gjør de når det av og til blir for varmt der om sommeren. Det skjedde kanskje 5-6 ganger i fjor, tror jeg, men det er Oslo - vi har ikke akkurat bitende vintre.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 30. august 2007 #10 Skrevet 30. august 2007 I bhg te Kasper var grensa -10 grader for å sove ute. Når det var kaldere sov de inne i gangen i vogna i steden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå