Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Hvor ofte har dere trillepike? Hvor gammmel er barnet? Hvor gammel er trillepiken? Grunnen til at jeg lurer er bare rett og slett fordi jeg lurer på hva andre gjør.. Er førstegangsmamma og vet ikke om jeg vil ha trillepike, samtidig som det hadde vært greit en gang i bland, så jeg kunne få gjort noe hjemme (pappan jobber skift og er mye på jobb). Har ei jente på 12 som lurer på om hun kan trille, men syns kanskje hun er litt for ung.. Barnet mitt er 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Gutten min er 3 mnd. Jeg har trillepike som er 12 år. Hun har en lillesøster på 3 år så hun er litt vandt til mindre barn, og jeg har god kontakt med hennes mor. Vi har ingen faste dager eller klokkeslett, hun sender meg sms om hun har lyst å trille en tur og jeg svarer om det passer eller ei. Hun får kun trille når jeg vet at han skal sove en times tid og jeg passer på å rugge vognen slik at han sover allerede når hun kommer. Hun får ikke lov å ta han opp om han våkner eller begynner å gråte, da kommer hun rett hjem til meg med han. Hun triller kun rundt på byggefeltet og i gatene rett rundt her vi bor, så hun er aldri langt borte. Syns dette er en grei ordning, jeg får litt tid for meg selv og får gjort unna litt husarbeide. Gir henne 20 kroner.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Takker for svar=) Flere med trillepiker?
Gjest Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Herregud litt hysteri ute å går her.... Har 2stk på 12 som både triller og passer min unge, og det går kjempefint=) ene er til og med gutt! De har passa ungen (sånn småbarnevakter) siden han var ca 9mnd.. trilla har de gjort siden børjan! For og si det slik, jeg hadde ei barnevakt på 16år som ikke hadde snøring, og gjorde mange feil!!! Hun på 12år har mer peiling, men det er faktisk gutten som har mest peiling! Men de har hengt her siden ungen ble født da, er kanskje litt annerledes med noen som bare bor i nabolaget og ser ungen 1 gang i mnd! Kan jo være lurt å spørre -hva gjør du hvis... det og det skjer..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 Unnskyld meg.. Men er jeg hysterisk fordi jeg ikke vet om jeg vil slippe min 6 mnd. gamle sønn ut med ei jente på 12 år??! Syns ikke det er å være hysterisk akkurat.. Vil heller kalle det sunn fornuft.. Jeg spør jo, jeg vurderer saken.. Men er langt fra sikker.. HI
Forskeren Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Synes ikke det er hysterisk, hadde vært i tvil selv. Men jeg kjenner ingen aktuelle kandidater heller. Men når jeg selv var 12 år trillet jeg naboens gutt på 6 mnd. Det gikk jo veldig fint! Du må bare kunne stole på 12 åringen, det eneste jeg gjorde var å trille rundt i nabolaget og se på gutten nedi vogna, tok han aldri opp. Gikk tilbake når jeg var lei av å gå eller gutten skrek. Fikk ikke penger hver gang, men en 50-lapp innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå