Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Når pleier babyens hode å festes? er det vanlig at det festes i det hele tatt i god tid før fødsel? Eller er dette bare mest "vanlig" for førstegansfødende? Lurer litt nemlig for jeg er i 37 uke nå, babyen har lagt seg med hode ned,men det er som sagt ikke festet og jeg er andre gangsfødende... noen som vet ?
strekkmerketrollet Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 jeg var hos jordmor i dag, er 36+3, er ikke festet.. Jordmor sa at hos oss som har født før er det ganske normalt at hodet ikke er festet før rett før fødselen.. Å at de i teorien fortsatt kan drive å snu seg.. min lå med hodet ned i dag, så jeg håper den blir liggende slik =)
*teresa* Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 hodet kan feste seg så sent som timen før fødselen hos andregangs.
@nemone Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Hei, både legen og jordmora mi sa til meg da jeg spurte at det ikke er vanlig at hodet fester seg på flergangsfødende. Har med at livmora allerede er bøyd og tøyd i. Gjaldt også for meg som ikke har hatt hodet ned i bekkenet før (førstemann lå på tvers).
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Takk for svar:) fikk beskjed fra jordmor i går at hun mente babyen ikke kom til å snu seg nå før fødselen,så får bare krysse fingrene å håpe at den blir liggende med hodet ned:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå