tjukka med spire i magen Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Alexsander??? vi skal døpe vår kjære lille sønn Alexsander til helga, men nå krangler jo alle på at det ikke kan skrives sånn.... jeg føler meg så nedstemt, det er sånn det falt meg naturlig å skrive det.............. men jeg vet det er flere veier til rom...
Pappas fultreffer :) Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Det var slikt jeg ville ha skrevet det vertfall. Men så lenge du og pappen til din sønn er enige,så får vel resten bare bøye seg for dere
Gjest Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 s`en blir jo overflødig når du skriver med x?? Jeg ville ha skrevet det aleksander, til nøds alexander, men x OG s? Nei det syntes jeg så helt rart ut :-S
SaftSuse *Overtid* Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Alexander eller Aleksander er vel de mest vanlige, men det er vel ingen regel på at det må skrives sånn ) Liker dere Alexsander, så bruker dere det )
Gjest -<<- Skrevet 30. august 2007 #10 Skrevet 30. august 2007 Aleksander eller Alexander. Den skrivemåten du bruker ser feil ut for meg.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. august 2007 #11 Skrevet 30. august 2007 HPå Navneguiden ser du hvor mange som skriver på hvilken måte: Aleksander: 5425 Akexander: 8263 Alexsander:65 Så den måten du vil skrive på er jo ikke direkte vanlig. Syns forøvrig å slenge på en s eksra blir litt smør på flesk.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. august 2007 #12 Skrevet 30. august 2007 Oii, skrivefeil. En H som ikke hrer hjemme på begynnelsen, og i midten skal det stå Alexander. :-p
Nickeguri Skrevet 30. august 2007 #13 Skrevet 30. august 2007 Alexander eller Aleksander. Har aldri vært borti Alexsander, så der får dere nok mange spørsmål. Høres litt ut som smør på flesk med x og s. Mer som Alex Sander.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 30. august 2007 #14 Skrevet 30. august 2007 Alexsander blir tilsvarende Alekssander. Alexander er tilsvarende Aleksander:o) Hvis dere vil ha to s'er etterhverandre så skriver dere det sånn dere gjør, men personligsynes ejg det blir litt smør på flesk som de fleste andre sier;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå