Gjest Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 At østlendinger mener de snakker "vanlig norsk", mens vi andre snakker dialekt. Er dialekter alt sammen... ;-)
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Hællemåne! Vi har`nte no dialekt vi væl? Nå må du ente ta på deg pælæne og tælle over alt som er:-))
Gjest Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 He he, wow for en dialekt ;-) Var bare basert på et annet innlegg. Bra det ikke gjelder alle da..
Gjest Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Hehe... Ikke for å fornærme østlendinger her, men har også merket meg at mange derifra ser ut til å gå ut i fra at "alle" bor i Oslo. Når noen f.eks spør hvor man får kjøpt noe så svarer mange som bor i/nær Oslo navn på butikker i Oslo, mens de som bor i resten av landet svarer mer i retning "hvor bor du da?" eller "bor du i Bergens så har du...". Litt søtt synes nå jeg da ;-)
Mille** Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Hehe...jeg "kranglet" med ei lita østlandjente en gang for noen år siden, hun var kanskje 6 år. Hun spurte meg hvilket språk jeg snakket og jeg sa norsk. Nei, det var det hun som gjorde, jeg snakket ikke norsk!! "Joda lille venn, vi snakker begge norsk, men hver sin dialekt." Nei! Hun snakket ikke dialekt nei, hun snakket norsk, jeg snakket dialekt og det var ikke norsk!!! Hun ble pottesur så jeg gav opp å prøve å overbevise henne. ;o)
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 He he, her er det harryfaktor dialekt på høyt plan:o))) Tjihi, ja leste den andre tråden nu...
Gjest Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 He he, ser for for meg han der Raymond.... ;-) (var det ikke det han het..?)
FuriLaks Skrevet 30. august 2007 #11 Skrevet 30. august 2007 Hehe. Ja, det kan du si! Jeg snakker østlandsk (Oslo) og syns selv at det er veldig kjedelig og plain i forhold til alle landets dialekter. Så tenker jeg at "Oslosk" er "rett fram", altså ikke dialekt... Veit jo at det er feil da.
Gjest Skrevet 30. august 2007 #12 Skrevet 30. august 2007 Ser nå for meg at du ligner litt på han også - he he... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå