-Lady Godiva- Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Fikk så vanvittig lyst på pinnekjøtt i dag,og fikk etter en laaang kjøretur omsider tak i dette på en lokal slakterbutikk. Problemet er bare at jeg får ikke tak i sånne pinner til å ha i bunnen av gryta. Vet at jeg kan bruke bjørkepinner,men må disse tørkes først med tanke på sevje eller kan de bare legges rett i gryta...?
mammat2goll Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Du har ikke en rist du kan legge i bunnen da? Tror de har det på de fleste dagligvarebutikker.
yasmina Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Du kan ha dem paa rist hvis ikke eller pakke det i folie og ha det i stekoven i noen timer. ( ca 150 - 170 grader ) Jeg gjoer ofte det siste for det er saa utrolig enkelt
prusiluscan Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Besteforeldrene mine bruker bjørkepinner som de hogger selv.Tror ikke de tørker de først.
temi & keli Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Jeg har virkelig ikke peiling, men jeg er VELDIG god på å spise pinnekjøtt! Spesielt hvis du har god kålrotstappe til? Jeg (med flere) kan garantert ofre oss hvis du trenger noen å spise med Kos deg med herlig mat!!
nr 6 på vei Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Du kan bruke rist eller noe annet i bunen av kjelen slik at kjøttet blir dampet. Dersom du skal bruke kvister så må du ta barken av. Kjempegodt uansett.....nam nam.... Lykke til :-)
*Vetlis* Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Onemorepls,The queen of Kalifa!!!! Enelig... jeg har fåttt så mye reaksjoner når jeg sier jeg steker det i stekeposer i ovnen. Folk ser bare dumt på meg, men det er jo så sykt godt!!! Godt å høre vi er flere da :-)
nr 6 på vei Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Vetlis det du gjør er å steke tørketkjøtt, og i mine øyne er ikke det det samme som å koke pinnekjøtt. Men godt er det uansett. Lager du bål iskogen kan du steke pinnekjøtt på spyd også det er og godt...(selvfølgelig uten å vanne det ut først)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Jeg bruker bare en sånn metallrist i bunnen. Funker helt fint.
Billa+? Skrevet 30. august 2007 #10 Skrevet 30. august 2007 takk for at du fristet meg med pinnekjøtt ja:p nå tenker jeg på hvor lenge det er til jul hehe, forresten, tror pinnene kan legges rett i gryta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå