Gå til innhold

jeg er ny og trenger tips:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ang søvn...hvordan har dere det om natten?

jeg har begynt å slite med søvnen..sover mye lettere nå enn før, kommer liksom ikke inn i den dype søvnen..

Jeg har et vondt bekken som gjør at jeg sitter mye hjemme og på den måten blir jeg liksom ikke like trøtt som før heller, bare slapp..

Jeg får ikke ligget på ryggen da kjenner jeg pulsen presse på hodet(og det er jo ikke bra har jeg hørt), og hvis jeg sover på sidene "sovner" hoftene og smertene kommer nedover det benet jeg hviler på..

Hvordan løser dere dette mammaer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk, dette lurer jeg også på!!!

Ofte jeg merker at jeg har ligget for "tungt" om natten og det fører til at jeg så vidt klarer å reise meg om morran:(

Skrevet

hei=) jeg er i uke 34 å har sliti med den søvnen noen uker no... ligger liksom bare å slapper av om nettene for får ikke sove... så om dagen er jeg oxo sliten orker ikke gjøre noe:(

huff... så dytter litt jeg oxo...

noen som vet hva som kan hjelpe??? trenger litt søvn snart hehe...

Skrevet

Jeg sliter med bekkenløsning og kan derfor ikke legge på siden og magen self.

Så..da ender jeg opp med å halveissitte oppstøtt med puter, hjelper å legge ei smal pute på halve siden av ryggen av og til slik at du vipper litt over til ene siden.

Skrevet

Vet ikke om dette hjelper for deg, men iallefall for meg.

Veldig plaget med bekkenet jeg og. Jeg ligger halveis på magen og siden hvis du skjønner.

Ligger ikke så mye på magen som på siden. Pakker dynen litt godt opp under magen, samtidig som jeg støtter den litt under hele siden.

Har også en pute eller 2 mellom bena.

Jeg sover iallefall mye bedre enn å bare ligge "rett på siden" , Bytter side ofte da, men dette klarer jeg heldigvis i søvne nå..

Men nå på slutten er det vanskelig å få seg ordentlig søvn synes jeg.. Er i uke 37.

Lykke til og håper du sover godt snart:)

Skrevet

ja jeg bør kanskje kjøpe meg flere puter:o)nå har jeg en under hodet og en under det ene benet når jeg ligger på siden,men det funker dårlig..

Ser at jeg ikke er alene med dette så vi får dele erfaringer på hva som fungerer og ikke..

takk for svar!!!

Skrevet

For meg er det viktig at jeg både har noe mellom knærne og anklene når jeg ligger på siden. Så jeg har et ekstra teppe som jeg har rullet sammen og ligger å "holder rundt". Den bruker jeg til å støtte litt rundt magen + at jeg har det mellom knærne og anklene. Da forsvant det meste av ilingen jeg opplevde å få nedover bena. Kan fortsatt få en del av dette, men i mye mindre grad enn før. Jeg må også snu meg masse i løpet av natta og hver gang så våkner jeg akkurat nok til å fikse tepppet før jeg sover igjen. Men jeg sover mye bedre nå enn jeg gjorde før ihvertfall. Du må nok bare prøve deg frem med hva som passer deg best. Jeg hadde forresten også en periode hvor jeg sov i go'stolen - klarte ikke å ligge på siden så da ble det stolen. Men det håper jeg at jeg slipper flere ganger for da sover man ikke så godt.

Skrevet

Hei hei du!

Jeg sliter med det samme, sover kanskje 1 time av gangen på siden før jeg må flytte meg pga vondt. Det som funker fint som en avveksling for meg er å ligge halvveis over på ryggen. Dvs jeg ligger høyere med hodet og overkropp en vanlig og legger en stor pute fra skinka og opp korsrygg da får jeg en vipp så ikke man opplever ubehageligheten med å ligge rett på ryggen. Funker ganske bra mange netter, med mindre det er halsbrannen og kvalmen som holder meg våken. ARGH! Hehe, skal ikke være enkelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...