Veslesnuppa Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Vi elsker vårruller,og pleier som oftest å kjøpe de ferdige. Har prøvd å lage de selv noen ganger,men blir liksom ikke helt bra. Den deigen jeg har kjøpt i en utenlandsk butikk er ikke lett å jobbe med.Vanskelig å holde fyllet inne i vårrullen. Noen tips???
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Når du ruller til en vårrull, så tar du litt eggehvite på fingertuppen og male på spissen og rulle den sammen. På den måten lime du fast deigen. Vanskelig å forklare, men det er slik vi gjør det og fyllet holder seg inn i deigen.
Veslesnuppa Skrevet 30. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2007 Takk for svar:) Skal prøve det. Lager du deigen til vårrullene selv eller kjøper du ferdig??
Zikosu og William Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Åja,vårruller er digg og jeg har fått masse skryt for mine...Jeg bruker alltid frosset rispapir,finner de i frysedisken på asiaforretningen,for all del IKKE bruk sånn du må fukte selv... Innhold og fremgangsmåte: Kjøttdeig-brunes lett Chili-finhakkes med eller uten frø Hvitløk (gjerne kinesisk)-finhakkes Cashewnøtter-hakkes lett Gulrot-strimles eller raspes med stor rivjern Kinakål-strimles Tilsett alt dette til kjøttdeigen og varm lett Mens du gjør alt dette lar du bare rispapiret ligge på benken for da er det tint og klart til bruk (papiret kan fint fryses igjen hvis du ikke bruker alt) -Ta ett papir,legg det med en spiss mot deg -Har du valgt medium størrelse papir (finnes liten,medium og stor) tar du ca 1-1,5 ss med fyll og legger det nær spissen mot deg -Rull så over en gang -Brett inn ene siden -Rull en gang til og brett inn andre siden (dette for å få mest mulig jevn fordeling av papiret) -Rull så nesten helt ut -Fukt spissen med vann (syns eggehvite blir kliss) -Fullfør Da skal du ha en sigarliknende vårrull klar til fritering... Jeg vil anbefale deg å rulle alle til du enten er tom for papir eller fyll,før du steker de Når du begynner steking tar du bare å fyller olje (gjerne egen frityrolje) i enten wok,dyp stekepanne,en kjele eller frityrkoker om du har det,varm den opp til passelig temperatur (dette kan du sjekke lett ved å dyppe en tresleiv i oljen,bobler det raskt er oljen klar) Stek deretter vårrullene,ikke for mange av gangen,til de er gylne (bruk en klype eller hullsleiv så du ikke kommer så nær oljen med fingrene) Ta de så ut og legg de på kjøkkenpapir for å fjerne overflødig fett. Serveres med f.eks søt chilisaus,salat,nudler osv Håper du forstod dette og lykke til
Zikosu og William Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Oi...Ble en lang forklaring,men fortvil ikke,det er lettere enn det ser ut til og mitt resultat blir alltid kjempebra...Håper ihvertfall du blir fornøyd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå