Mockanin Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Ei jeg kjenner sa til meg for litt siden, i forbindelse med at barnet hennes skal begynne i barnehage, at nåde barnehagen dersom barnet hennes ble sår i rompa. Da SKULLE dem få med henne å gjøre... Ble helt stum jeg før jeg knakk sammen og begynte å le.... OI, du kan komme til å bli uvenner med barnehagen du var alt jeg klarte å si. Jeg har hatt barn i barnehagen tidligere også og opplevde inn i mellom at jeg fikk han hjem litt småsår i rompa. Det er jo ikke alltid bleiene stinker like mye og slettes ikke alltid man har nesa i "bleie høyde" heller. Man løper jo ikke etter ungene og sjekker bleia heller.. Selvsagt skal dem passe på, men alle unger kan da bli såre... Blir dere sinna på bhg. når ungene deres blir såre i stompen?
Mille** Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Nei, men når jenta vår ikke tåler våtservietter og de allikevel bruker det, og hun da blir sår, ja da sier jeg ifra. Men på en pen måte. Skjer det igjen så kan det vel hende jeg blir irritert.
så var vi 4 Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Det kommer vel litt an på. hvis jeg møter han med full bleie og masse bæsj ville jeg nok blitt sint, men litt rød stump kan alle få selv om man skifter bleie regelmessig. Sterk urin, fukt og svette, sterk avføring. mye som kan forårsake det.
*Rutletutt* Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Nei - er jo så lett for at de kan bli sår. Det kan de jo bli her hjemme også det;o) Men de er veldig obs i bhg om det er noen som er såre (enten foreldrene sier i fra eller om de ser det selv) - da sriver de en lapp ved stellebordet at den-og-den er sår og må smøres med zink og skjekkes ofte for eks.
Gjest Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Ikke i det hele tatt. Han har nå blitt sårt i rompa hjemme og.
Mockanin Skrevet 30. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2007 Syntes det var en drøy holding av henne ja.. og tro meg... bhg. får garantert høre det HØYT dersom barnet hennes blir sår i stumpen. Kjenner denne damen ganske godt egentlig, men er ikke veninne. Selvsagt er det anderledes dersom barnet ikke tåler våtservietter og dem alikevel gjør det. Da må man få si i fra.
alvefrøken Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Hvorfor blir barn såre?` Fordi de ikke blir vasket orntlig, eller blir vasket med våtservietter, som mange ikke tåler. Eller at de går med bæsj i stumpen lenge. Jeg hadde sagt fra, at mi jente ikke skal vaskes med våtservietter, fordi hun ikke tåler dem. Lagt MESOFT i sekken hennes. Men heldigvis er jeg fortsatt hjemme med henne, slik at jeg kan påse at hun blir vasket orntlig, at bleien blir skiftet, og at hun får gå på do når hun vil bæsje.
Mockanin Skrevet 30. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. august 2007 Det er forskjellige måter å si i fra på... Noen sier i fra på en ordentlig måte, mens andre er kvasse, sinte, belærende osv... Finnes mange grunner til at de herlige små blir sår i stumpen. Min kan fint klare å bli sår relativt kjapt når han bæsjer. Kommer helt ann på. Andre ganger blir han sår uten at han har gått med bæsj eller tiss i bleia lenge.
alvefrøken Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Å si fra på en orntlig måte er en selvfølge å ja.....av og til kan det gå fort å bli sår. Men jeg tror mange kunne unngått å bli sår, om en kuttet våtserviettene. Helsesøster advarte oss mot å bruke det, fordi mange ble sår. Vår jente tåler det ikke. Vi har likevel brukt det en sjelden gang, når jeg har glemt å ta med mesoft, olje og vann.
Gjest -<<- Skrevet 30. august 2007 #10 Skrevet 30. august 2007 Ingenting er så hyggelig for barnehagepersonalet som nye foreldre som ankommer barnehagen med den holdningen at "dette er fienden, nå skal jeg slåss for ungen min!" og tar det derfra ...
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. august 2007 #11 Skrevet 30. august 2007 Hoho pila, *ler* Enig så enig.... Snakket med en bhg ansatt her om dagen, hun bare lo når jeg spurte om det var mye gærne foreldre.. De hadde faktisk observert en pappa liggende i buskene å luske for ikke lenge siden:-O Folk er gærne i Kardemommeby!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå