Gå til innhold

noen som tar psykologi ved universitetet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er exphil og exfac delen vanskelig? før var det jo egne studier, og det fikk jeg ikke til, men er de korterer og enklere å forstå nå ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved UiO er fac. for psykologibacheloren vanlig samfunnsvitenskapelig utgave. Den er ikke spesielt vanskelig, men ganske kjedelig. Phil. er en helt generell versjon som tilbys HF/SV-studenter generelt, og samme gjelder for den. Begge er på 10 studiepoeng, altså 1/3 semester hver.

Jeg har tatt noen psykologiemner, men ikke profesjonsstudiet. Om du vil inn der gjelder en annen studieoppbygning enn om du vil ta bachelor/årsstudium.

Profesjonsstudiet er vel over seks år tror jeg, mens bachelor er treårig og kan påbygges med en toårig master (eller andre mastere andre steder).

Skrevet

hehe.. takk igjen :)

vil ikke inn på profesjonsstudiet for jeg vil ikke bli psykolog.

prøver å finne en måte jeg kan utdanne meg som godkjent samtaleterapaut, men finner ikke noe som jeg kan bruke. har funnet noe familie tarapuat utdanninger men de er videreutdanninger, så da må jeg først ha en bachlor :/ så nå vurderer jeg å ta en bachlor i psykologi eller bli sosionom for så å videre utdanne meg til familieterapaut, men da bør jeg flytte fra oslo, for kommer inn med dagens karakterer alle andre steder enn i oslo. så om jeg venter til jeg er ferdig på sonans om to år, så har jeg bare 2 år igjen med støtte fra lånekassen..og så praktisere i noen år før jeg videreutdanner meg igjen i danmark..

skulle ikke være lett det her hehe..

Skrevet

hva med gestaltteapeut utdannelsen?

er snart det selv

Skrevet

var inne å kikket på norsk gestaltinstituttas, og der også kreves det bachlor for å komme inn..

hrmf! kommer ikke til å finne det jeg søker og ender nok opp med noe som ikke er godkjent.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...