Gå til innhold

Oppussing av kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer gulvet på det nye kjøkkenet vårt. Har litt lyst på fliser, men lurer på om det er litt for hardt (eventuelt med varmekabler, skal ha det i gangen). Skal ha flere små barn som skal lære seg å gå på gulvet, og da blir det mye fall. Men så er jeg redd parkett er for mykt, og at det blir mye hakk. Og laminat har jeg ikke lyst til å ha i det nye huset. Og jeg har ikke funnet noen fine belegg. Hjelp!!??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg liker ikke flis på kjøkken. Hardt å jobbe på, slitsomt å vaske, og alt knuser lett. Men fint er det:) Har hatt parkett, og det blir mye hakk. Men det kan slipes når barna vokser opp. Litt kjipt at det ikke tåler vann. Laminat er hardt og utrivelig å gå på. Belegg? Der finnes mange kule belegg nå, i alle tenkelige farger. Tror nok at jeg hadde valgt det neste gang, og så heller legge noe annet senere. Har nå et malt gammel gulv, og det er hakkete med sjel:)

Skrevet

pass på at gulvet er sklisikkert;)

Skrevet

Vi har laminat på kjøkkenet....ser ut som mørke, gråe fliser. Vi har varmekabler under, så det er varmt og godt, lett å holde rent og ikke så hardt hvis snuppa finner ut hun skal stupe kråke ;-)

Vi vurderte også fliser, men med små unger i hus synes jeg det ble for hardt underlag - vi farter jo ganske mye til og fra kjøkkenet !

(tenkte jeg skulle legge med ett bilde så du kunne se hvordan det ser ut, men fant ikke ut hvordan jeg gjorde det.)

Skrevet

Flere tips om kjøkkengulv?

Skrevet

Jeg ville ha gátt til en fargehandel og forhórt meg med fagfolk. Der fár du rád og tips om hva slags gulv som er best for akkurat dine behov.

Skrevet

jeg ville valgt parkett(slitesterke, kan oljes, lakkes og blir som nye etter sliping) eller linoleum(lett å vedlikeholde og renholde om den blir jevnlig bonet)...

Skrevet

Vi har fliser med varmekablem under på kjøkkenet og ELSKER det.

Alt er enklere da. Trenger ikke være så nøye med vann og søl, gulvet tåler jo alt.

Ikke er det for hardt heller synes jeg.

Og lillegutt har lært seg og gå på det med knall og fall. Men ikke vært noe fare for han tar seg for og lander fint på den myke bleietildekkede rompa, he he.

Skrevet

Da regner jeg med dere har membran under flisene? for fliser er jo ikke tette....

Vi skal mest sannsynlig ha parkett,men har sett litt på belegg også. Finnes faktisk masse stilig:-)

Skrevet

Det er ikke grenser for hva som er under de flisene, he he.

Ikke noe problem.

• 1 år senere...
Skrevet

Hvis du har glatte fliser så kan du bare påføre Antiskli flis, det danner seg da usynlige microskpiske fibere som hinder at man sklir, selv om man har såpe på beina. Antiskli Flis kan brukes på bla flis, stein, betong mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...